geng blog

Saturday, March 26, 2011

JOM...MAKAN-MAKAN

Memulakan perjalanan (rombongan puan Jaamah)......hehehehe...selewat jam 5.00 petang dari Taman Ungku Tun Aminah menuju ke kawasan yang x pernah aku sampai....lebih kurang sejam perjalanan kami lalui.... letih gak lah ....macam2 pemandangan yg dapat kami lihat...dari kampung, pokok getah, dan yg seronoknye tgk pokok durian di tepi2 rumah...klaulah umah aku ade pokok durian...mmmmmmm.....akhirnye kami sampailah ke tempat untuk mengisi perot yg sememangnye dikosongkan ini.....sishhhhh malu lak.... teruja tgk pelabuhan tanjung pelepas disebelah restoran yg kami tempah itu.....sambil2 makan dapat lah melihat kren2 yg mengangkut kontena ke pelabuhan.....


amboi..kak pah makan ketam ye....oiiii kak ani x toleh kiri kanan lapar ke?

kak milah n kak ana bukan main lagi pokah kepala ikan tu kasi habis......

midah ko tgh buat ape tu????????sampai kiri kanan tangan pegang makanan.....dashyattttt


aiii kak lah abis licin dia sapu........


ikan tinggal kepala je di sepah dek diaorang ni.....lapor benor agknye.....hehehehehehhe


dah kenyang santai plak ye......posing  baik punyeee

ni posing2 sambil rehat kan perut kejap....sb jap lagi nak kasi licin semua yg ada.....

sampai senja kami di sana......dapatlah menikmati keindahan matahari tenggelam di pesisir laut

bila semua dah kekenyangan.....posing lah pulak ramai2 sebelom bertolak balik.....amboi kak ani...sampai senget kepala......syoookkkk habisss.....

  amat seronok bila kami dapat berkumpul begini......ntah bila la lagi kami dapat bersama-sama begini........akhir nye kami pulang dengan kenangan yang akan dikenang oleh kami sendiri
ALAMAK....SAMPAI UMAH LAPAR BALIK LAAAAA.....


Friday, March 25, 2011

BLOG OH BLOG.....

1 hari ntah brape kali buka blog ni.......tp x tau nk update ape........kdg2 tu suka sangat buka blog ni.....org ade blog aku pon nk jugaaaakkkkkk....klako kan......tp dari x de biarlah ade.......sekurang2nya aku tau nak buat blog......(x lah ketinggalan )

tapikan seronok jugak ade blog ni.....suka tgk blog org......masing2 ade kreativiti diaorg sendri....

Ape2pon...memg suka ngan blog ni.....kita bole simpan segala khazanah dalm ni tanpa org lain komen yg bole menyakitkan hati kita........hanya org yg tertentu je yg bole tgk.......ok la aku akan update blog ni utk diri sendiri......tgh cari idea ni.....hahahhahaha.......

Friday, March 18, 2011

LOVING













HINGGA KE SAAT INI HAMPIR 22 TAHUN KAMI MELAYARI BAHTERA YG BERNAMA RUMAHTANGGA.........SYUKUR YG TRAMAT  KE HDRAT ILAHI KERANA KURNIAAN NYA YG TAK TERNILAI..........SEMOGA BERKEKALAN HINGGA KE SYURGA....
segala pahit manis masam kelat semuanye telah kami rasa.......tp kan yang pahit tu mcm belom lah.......

hidup bersama nya memang amat bahagia.....tp kdg2 tu memendam rasa juga lah......tp setiap ape yang berlaku tu bila difikirkan semula memang kdg tu aku yang salah...hehehehehehe......pemikiran suami memg jauh berbeza ngan fikiran si isteri.......itu aku akui lah.......

selama mane dan sehingga kemane pon aku memg sush kalau dia x de bersama......pendek kata apepon mesti  ngan dia lah..........suami ku tersayang.......IBRAHIM BIN MAAMOR......

tiap2 kali tiba brthday aku dia slalu buat2 lupe.......bila aku cakap dia akan ckp dia ingat......
.tp ntah dia ingat ke x........
memg x harap pon hadiah darnye...sb da faham sgt ngan dia.....(memg x de)
tp yang penting dia sayang aku......hehehhehehehe

dia slalu beli cokelat atau eskrem...
itu pon da buat aku gembira.......

Saturday, March 5, 2011

PENUH KEPEKAAN DAN PERTIMBANGAN

Setiap manusia melakukan kesilapan.........
ape sahaja yang dilakukan tanpa memikirkan natijah sebelum dan selepas melakukannya akan memberikan kesan kepada diri sendiri dan semua yang ada disekeliling........terutamanya orang yang disayang......

Bukan mengharapkan pujian dan balasan dalam memberikan kebaikan........
cukup sekadar dikenang dan difikirkan ape kebaikan dan keburukan apabila kita melakukan sesuatu itu.....

memaafkan bukan satu perkara yang mudah dilakukan ..........walaupun AGAMA kita mengharapkan kita dapat memaafkan setiap apa2 pon kesalahan orang lain terhadap kita.....
ia akan mengambil masa dan kita harus diberikan peluang untuk memikirkannya.....

Walau sebesar mana pon kesilapan yang dilakukan oleh seseorang itu kita harus berfikir dari sudut kebaikan yang dia pernah buat untuk kita......
Orang Peminat Rahsia