geng blog

Sunday, August 7, 2011

Berita Harian Online | Seorang maut, ramai terperangkap dalam tanah runtuh di Tanah Rata

Berita Harian Online | Seorang maut, ramai terperangkap dalam tanah runtuh di Tanah Rata

CINTAILAH.....DAN HARGAILAH

NEGARA KU YANG TERCINTA

MALAYSIA

image

SEBAGAI RAKYAT YANG SANGAT CINTAKAN NEGARA TANAH TUMPAH DARAH KITA SEMUA..

MARILAH KITA SEMUA MENJAGA KEHARMONIAN DAN KEAMANAN NEGARA KITA YANG TERCINTA.

SESUNGGUHNYA TIDAK LAH SUKAR UNTUK KITA MENGEKALKANNYA..
KITA HANYA PERLU MENJAGA KEHARMONIAN SESAMA KITA.



Saturday, August 6, 2011

buke pose

Alhamdulillah....da 6 hari kita semua menjalani ibadah puasa....

Syukur pada Illahi...kerana di Malaysia ni bukan je kaya dengan budaya..tetapi kaya bemor dengan makanannye.
tengoklah je kat mane2 tempat ade je yang jual makanan/juadah utk berbuke...

hari ni kami berbuke ngan popia berinti daging...
sebenarnya da x tau nk masak ape....semalm masak sup tulang pon smpai hari ni ade lagi....

masak inti daging tu kol 3 petang tadi....da siap inti anak dara tolong gulung kat popia..
siap gorng lebih kurang kol 6.30...jamahkan jiran kiri kanan....

masa berbuka anak bujang sulung ada....jadi kami bertiga je lah ngadap makanan tu. dia beli kuih kat bazar Perwira TUTA .
kuih kesukaan dia..tepung gomak, buah melaka dan kuih bakar.

Adik dia oder kebab..jadi dia belikan ...si adik tu pantang di lawe......maklomlah bukan senag abang nak belanje....hehhhehe....dia ngan abg sulung memg rapat sikit.....bole lah kawtim....

tengah berbuke anak bujang sorang lagi pon balik....dia da berbuke kat tempat kje dia...ngan dia mak dia lak pesan puding roti...sb puding roti kat bazar Tmn Perling sedap......dia beli 2.....memg enjoy buke ni. dia balik jap je....sb dia kena sambung kje semula.....

Terima Kasih lah wahai2 anak2 ku.......

Esok sambung lagi........

Tuesday, August 2, 2011

sahur...oh... sahur

Alhamdulillah...semalam selamat sudah kami berpuasa untuk hari yang pertama.....akan menyusul hari2 yang seterusnya....Insyaallah
Portfolio
Semuanya berjalan lancar.....sahur kami nasi ngan ayam goreng Ayamas......hehehheh mudah kan....
Sahur kami sebenarnya amat mudah..malam sebelom tidor akulah yang akan menanyakan ape yg nak di makan oleh ank2 masa sahur....

kalau hari seterusnya dlm bulan ramadhan ni kami jarang bersahur ngan nasi.....kekadang ank2 x nk makn nasi....kecuali nasi goreng.....
ade yang makan biskut ngan air panas, roti, dan kadg2 makn maggi pon ade.....tp macamne pon kami tetap akan bangun utk bersahur

sahur pagi tadi kami makan burger....



tapi burger kami pagi tadi x lah sehebat gambar ni...(jgn terliur lak)....

apepon yg korang makan masa bersahur akan memberikan manfaat dan besar fadhilatnya......

selamat bersahur.....

Monday, August 1, 2011

RAMADHAN KEMBALI

Isnin...bermulalah umat Islam berpuasa.....
aku pon mulalah bangun pukul 4.00 pagi nak sediakan juadah sahur untuk anak2 dan suami...

Azam bulan puasa ni ..macam biasalah nk tingkatkan amalan....semuanya bergantung pada diri sendiri...
bulan ramadhan nikan sesungguhnya bulan manusia mukmin mengejar fadhilat dan pahala akan diberikan berlipat ganda oleh Allah.....

Bulan ni jugalah orang semua berlumba2 meraih rezeki...tgk jelah kat bazar2 ramadhan....segala macm orang jual.

sedap ke tidak mereka peduli ape.....asalkan barang makanan mereka habis dijual...
yg jadi mangsa kita yang membeli ni.....hampeh.....

Nak mencari baju pon 1 hal gak.....bukan main bnyk pilihan dah tu mahal pon bole tahan lah.....

tapi itu semua adalah warna-warni kehidupan bulan ramadhan...
sediakanlah duit je....

apepon...selamat menjalani ibadah dengan sempurna..semoga ramadhan ini adalah yang terbaik dari kita untuk Alllah.....
Orang Peminat Rahsia