geng blog

Tuesday, November 29, 2011

sunyi...sepi

aduhai petang ni tinggal sorang...anak-anak semua takde....bekerja.....

ape nak buat nihhhhhh??????

melanggok je la...sambil belek blog sendiri...bila da penat jenggah lah blog orang lain pulak.....

Friday, November 25, 2011

demam

baru 3 hari kerja partime anak dara ni dah demammmmm

smalam balik dia cakap badan dia sejukkk.....kena lah masak kan air panas....mandi air panas lah
lepas mandi makan pil kena pulak picit kan pala dia........

sian.....nak sangat keje...

masakkan bubur bagi dia makn..tekak sakit......

lepas makan kena picit lagi....dia call supervisor cakap esok x dapat datang kje sb demam......

hehehehehehehehe......

Monday, November 21, 2011

partime

cuti penggal akhir bermula....

nadhirah sibok nak cuba bekerja......
nak tak nak terpaksa juga berikan dia keizinan untuk bekerja sambilan....
maklumlah budak2 sekarang sara hidup diaorang memang agak tinggi....

paling tidak dwet topup hanpon.....mmmmmm...bole tahan lah..
tapi memang aku x pernah bagi pon kalau nak topup...cuma dia kena pandai2 lah cilok dari dwet belanja sekola yang diberi.....

harini bermulalah episod bekerja buat dia...
 hari pertama bekerja....tak sabar nak tunggu dia balik...nak tanya lah pengalaman pertama dia...
mak dia pulak yang lebih2....hehehehehe


Wednesday, November 16, 2011

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA

tengahari semalm pergi sekolah nadhirah........jeng...jeng...jeng...

pergi ngan ayah dia....amik masa rehat pukul 1 tghari....tunggu kat ofis ayah dia amik pastu terus g skola dia.....sebelom tu singgah uma eija amik dia ngan mak dia.....nak tumpang skali

sampai skola terus membontot nadirah ngan eija g bangunan skola yang sebelah kantin...sebab bangunan depan guna untuk pelajar yg amik SPM....

naik tingkat atas...masuk klas utk pellajar tingkatan 4.4.......amik nombor giliran no 21

sampai giliran nadhirah....cikgu dia mintak kad pengenalan...kuarkan dua2 kad pengenalan 1 nadhirah dan 1 mak dia punya lah.....

"puan, ini dwet RM 100.00 dan ini senarai buku tulis "........

DWET AGIHAN DARI KERAJAAN UNTUK PELAJAR
ALHAMDULILLAH

terus pergi belikan nadhirah buku kat koperasi skola.......

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA.......

Monday, November 14, 2011

HARI LAHIR KU

HAH........!!!!!!!!

PATUTNYA N3 NI MASUK PADA 12HB HARITU TAPI.......

alah sibok sangat kononnya.....sebenarnya pada 12 hb  November adalah harijadi aku yang ke- 42.....dah banyak jugak umur aku ni......

kek ni mak n adik yang bagi......
terharu....
diaorng datang umah petang tu bawa kek ni.....sebelum tu dapat juga 2 potong kek dari ayu...
trima kasih ayu...

terima kasih pada mak ngan ema yang bagi kek ni.....sukaaa sangat...

terima kasih juga pada kengkawan yang wish kt fb tu......

TERIMA KASIH ATAS DOA SEMUA PADA KU




Friday, November 11, 2011

11.11.11

sebelas haribulan sebelas dua ribu sebelas.............

ape yg ada pada tarikh ni......?????
semua orang sibok bercakap pasal nombor ni...(termasuk aku) hehehehehehehe

hanya nombor kannnnnnn

saje je kita ni kan ...pada aku suka-suka je......

APA YANG PENTINGNYA IALAH ESOK 12 HARIBULAN 11.....HARI JADI AKU........

harap2 apa yang terjadi dalam kehidupan aku selama ini akan aku jadikan pengalaman dan pengajaran yang paling bermakna.Baka kata orang pengalaman mendewasakan kita......

Monday, November 7, 2011

Ashiekien: projek malam raye

Ashiekien: projek malam raye: assalamaualikum....... pertamanya ucapan selamat hari raye aidl adha kepada semua pengunjung blog Ashiekien ni.....hehhehehe seronok na...

projek malam raye

assalamaualikum.......

pertamanya ucapan selamat hari raye aidl adha kepada semua pengunjung blog
Ashiekien ni.....hehhehehe

seronok nak sambut raye ni....pergi pasar ...anak beranak semua pergi pasar....penuh sesak pasar...
 petang da siap belanja.... sampai umah mak merewang pulak nak siapkan barang2 yang nak dimasak esok....
biasanya setiap kali raye kami buat ketupat tapi cakap ngan mak buat nasi beriani lah raye ni.....sebab anak2 nak cari nasi juga...agaknye x puas makan ketupat...

malam bila da siap masak separuh menu utk raye esok......kami mula dengan misi kami nak buat kuih......APAM DOT DOT.......hahhahahahah

resepi ni ambil dari blog azlita masam manis....sesiapa yang nak cube carilah di http//www.fromintankitchen.blogspot....macam2 ada....

inilah rupenya apam dot dot dan inilah percubaan pertama membuat kuih ni


kreativiti ema macam2 dibuatnye atas apam tu......




inilah hasilnye apam yang telah siap dimasak.....sedap anak2 dan semua yang ada suka makan apam ni.....
akhirnya akau berjaya membuat nya....terima kasih pada yang punya resepi....azlita masammanis.....

Orang Peminat Rahsia