geng blog

Saturday, December 31, 2011

dua ribu dua belas

hari terakhir dalam tahun 2011...
post akhir jugak utnuk tahun ni...
pejam celik da habis tahun 2011

semakin hari semakin bertambah usia, bertambah segala macam dugaan dan cabaran dalan kehidupan seharian.
tapi kekadang setiap apa yang kita lalui tidak memberikan pengajaran buat kita.
itu yang membuat kan manusia ini seperti tidak menghargai apa yang patut dihargai.

tahun 2011 memberi seribu kenangan buat aku. banyak pahit dari yang manis.....hanya Allah yang maha mengetahui.

manisnya ialah tahun ni genap usia perkahwinan aku 22 tahun...bahagia bersama suami tersayang dan 3 anak2 yang meningkat dewasa...

yang pahitnya biarlah aku pendam sendiri.....

semoga hari2 mendatang akan mematangkan aku (walaupun sekarang ni  da 42 tahun hidup x kan x matang lagi ek?)
redha dengan apa yang diberi oleh Allah..

esok tahun baru akan menjelma....(tahun baru hijrah da lama muncul pun)

"SELAMAT TAHUN BARU UNTUK SEMUA"

Wednesday, December 21, 2011

nak fikir ke tak nak??????

hari-hari nak fikir akan benda dan perkara yang sama......
tapi tak boleh pulak kalau tak difikirkan..
nak ke tak nak aku kena fikir jugak....

sebab utama ialah kerana aku sangat sayangkan mak...
dan sebab yang kedua ialah budak-budak tu tak bole kalau tak ada mak...
budak-budak tu tak tau apa-apa....
cuma menumpang kasih sayang kami...

selagi mampu aku akan buat apa yang boleh....
semoga dipermudahkan segala urusan......

Tuesday, December 20, 2011

AYUNI

mula 30hb November ema tinggalkan anak2 dia.........



jadi da 20 hari lah dia x timbul.....
semalam ayuni demam.....panas badan dia....muntah2.....
belikan sirap panadol ngan kool fever tampal kat dahi dia......

kurang sikit lah panas lepas makn ubat...tapi kejap je pastu panas balik....

masakkan bubur bagi dia makn sebab dari pagi dia x nak makan....
masuk je kuar balik.....

harini dia demam lagi......

susah betol ada ibu yang x ade hati dan perasaan ni....."SELFISH".......


Sunday, December 18, 2011

tidooooo

dari pagi sampai sekarang ni ujan kejap turun kejap berenti.

aduhai bergantungan lah kain baju harini tak kering.
Hujan rahmat dari Allah.

tidor memang sedap ni...hahhahaha
sebenarnya aku baru bangun dari tidorrr......best gile tido.....

Thursday, December 15, 2011

wayang




Poster Filem Ombak Rindu

















cerita cinta......
cerita komedi.......
cerita hantu.........


banyak sangat cerita kat panggung sekarang ni.......

macam2 cerita ...tp kan semuanya sama je........


Friday, December 9, 2011

binggung

ape yang kita cari sebenarnye dalam hidup ni.....

bahagia kan orang lain atau bahagiakan diri sendiri je????

nak menjadi seorang insan yang mulia kita perlu berkorban ke????
korban dan pengorbanan......alahai........susahnyeeee
Orang Peminat Rahsia