Wednesday, January 29, 2020

Maaf kan mak

Yang ni nama sara....kawan dari grup meow bagi..sebab orang buang dia...dok sekor2 xde ibu...kami ni pecinta kucing akan rasa risau bila ank2 meow bersepah kat luar...macam2 takot ada..takot kena langgar..takot kena tendang dek orang² yang tak sukekan kucing ni...sebab tu lah dia diiklankan dlam grup..kot² ada yang sudi nak amik. Dengan tak fikir panjang bgtau kawan tu surh hantar je pada aku. Bermula lah misi menjaga baby meow yang takde ibu. Dek kerana dia ni da pandai makan..tak lah susah sangat nak jaga. Tinggalkan dia kat opis..maka jadilah anak angkat aku. Sara nama diberi...manja sungguh ..hati mula jatuh cinta..sangat² cinta...keletah..kerenah  panjat memanjat sampai ke kepala...sayang punya pasal..lantak ko la nak.😻😻😻😻
Dia punya buas...pandai da keluar masuk ikot pintu..da macam jantan..


Sampailah 1 pagi..😿😿😿 pagi yang tak akan aku lupakan...
Bila nampak je kereta aku sampai dia da terkedek² kejar nak dapatkan aku..memang rutin dia klau aku sampai mesti amik dia masuk kereta dulu pastu baru parking...tapi haritu aku x amik dia...ada orang halau dia ke tepi..aku pon masuk parking...masa nak betulkan parking aku tak sedar rupenya dia kejar kereta aku..aku tak nampak..dan....masih terbayang segala²nya. Kesal yang teramat masih menyelubungi diri..pedih rasa setiap kali terkenang kan dia..dan setiap kali bila tengok gambar² dia.maafkan mak sara... 

Berita kehilangan sara aku kongsikan dengan kawan² grup kucing...semua bersimpati...maklumlah hanya kita² je tau betapa sedih bila kehilangan yang tersayang. Sorang kawan ni kebetulan terjumpa sekor yang seiras dengan sara..dia tanya nak tak....korang rasa ape yang aku jawab...mestila nakkk . Bersusah payah kawan tu menghantar si dia dari pontian...terima kasih ye. Anje nama diberi. Manja sama macam sara..tapi anje besar sikit dari sara....anje pon duduk kat opis jugak..sebab kat rumah da berbelas² ank bulus ada  ...πŸ˜‰πŸ˜‰πŸ˜‰
Sampai cukup umur dia bawak ke vet untuk di kembirikan.

Selang seminggu lepas dimandulkan anje hilang tak balik. Alamakkkk hati da tak tentu arah...carik keliling tak jumpa. Sampai berhari² anje tak balik..pasrah dan redha je la ...sampai 1 hari ada auntie bgtau minggu lepas ada kucing hitam kena langgar depan opis. Opis berhadapan dengan main road...😭😭😭😭😭😭 berjurai lagi air mata...maafkan mak anje

Baru² ni jumpa pulak budak ni..kat sebelah opis..meraung² carik mak dia. Tanya kat auntie sebelah tu sape punya..dia kata tak tau...cakap kat dia saya mau ..dia kata lu angkat lah....dapat lagi anak angkat baru..sebemarnya da ramai pon ank angkat bulus ni....sebab dia ni saling tak tumpah macam sara...hati rerus terpikat...cinta oansang pertama😻😻😻😻 comel sangat..baya² sara masa amik dia dulu. Agaknya spesis corak ni memang manja ya amat.

yang ni pulak aku panggil adeq


Adeq ni pon umur tak panjang. Agaknya dia masih perlukan susu ibu dia sepenuhnya sedangkan aku cuma bagi susu tepung je..mestilah tak sama kan. Tapi tak ada tanda-tanda sakit pon tetiba dia moody dan lembik...sedih kan. Akhirnya Adeq pergi juga

Semua da tinggalkan aku huhuhu
tapi tak ada istilah serik nak bela kucing. Lagilah kucing jalanan... kesian tengok mereka tiada tempat berteduh. Sekurang-kurangnya bila kita amik dan jaga dia walaupon umur dia tak panjang ..mereka tak akan mati tanpa kubur.
Kita pon berusaha untuk jaga mereka ...selebihnya kita berserah pada Allah dan redhakan je.
IN SHAA ALLAH

Monday, January 13, 2020

MISI GENG MEREBAN ...PART 1

Perancangan selamba ..sebab dah lama merancang tapi tak menjadi je...akhirnya bermulalah misi mencari penyedap tekak...ke melaka kita

menuju melaka jalan-jalan cari makan katanya ..bermula kat klebang




ke masjid selat



Add caption
Santapan akhir sebelum balik jb..asam pedas semestinya..

Ok..bai melaka
Lpas ni geng mereban nak jelajah tempat lain  plak ye


Thursday, January 2, 2020

ASSALAMUALAIKUM WBT

Salam dua ribu dua puluh....
Memori dua ribu sembilan belas kita simpan menjadi kenangan yang terindah
 
Doa dan harapan agar tahun-tahun mendatang menjadikan asbab buat aku menjadi insan yang lebih baik dari hari-hari sebelum ini.

Menjadi insan yang boleh membahagiakan dan memberi manfaat kepada orang-orang sekeliling..
tak semudah menyusun ayat ek....In Shaa Allah akan aku cuba selagi daya...selagi hayat di kandung badan. (kemain ek azam) Takde angan-angan mcmane nak jadi kenyataan kan..hehehe

Semoga diberi hidayah dan di berkati kehidupan dunia dan akhirat






Syukur ke hadrat Allah dengan segala nikmat yang diberi

❤❤❤❤

Saturday, November 17, 2018

My little sara



Bermula 3hb september 2018
Perkenalan dan jalinan kasih berputik

Terima kasih wahida kerana temukan kami
Sanggup menghantar comel pada kita..mak baru comel
Sara nama diberi sempena nama tempat dia dijumpa..(Taman Damansara Alif)



Comel kan...jangka umur dia mungkin masuk 2 bulan. Tak banyak kerenah senang je nak jaga dia..


Suka dipeluk..dibelai..manja beria ...sian tak cukup kasih ibu



Tido pon atas dada...panjat memanjat memang kerja dia..aktif sesangat




 Dok menung..mikir ape nak buat lepas ni...hehehe





😍😍😍😍😍😍



😽😽😽😽😽😽😽

πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•πŸ’•




Tapi...sekarang sara da tak ada...😭😭😭😭😭
Akibat kecuaian diri sendiri
Maafkan mak sara
15hb November sara pergi dalam pelukan mak..kesal sangat sebab mak cuai...mak tak amik sara masuk kereta..sampai mak sendiri yang terlanggar sara...Allahuakbar..berdosa sangat rasanya pada si comel ni..sehingga entri ni di tulis masih terbayang segalanya masa kejadian tu....
Sara sangat istimewa diantara semua bulus-bulus yang mak ada...sangat istimewa
Maafkan mak sara

Monday, November 12, 2018

12 Nov
Alhamdulillah masih diberi kesempatan  menikmati kehidupan yang mungkin kita tak tau bila akhirnye.

Bertambah usia ko maklong...
Semoga diberi Hidayah yang berpanjangan dari Allah
Walaupon kita alpa dan sering melakukan berbagai kesalahan....Dia maha pengampun lagi maha mengetahui

49 weiii
ALHAMDULILLAH
Di kelilingi semua yang tersayang

Terima kasih mak
Terima kasih bak
 Tak terbalas segalanya
Tak mampu nak jadi anak yang terbaik
Along cuba...

Terima kasih buat semua yang di sayang
Suami tercinta
Anak2 permata hati
Menantu n bakal2 menantu
Adik2 kesayangan
Ank buah 3 ketul tu..😍😍😍😍
Harta dunia akhirat

Tak leh lupa ni...geng-geng sdary
😘😘😘 korang semua memg best
Tapi sory la kekadang aku ni memg kaso segalanya
Harap korang x simpan dalam ati...raye mintak mahap eaa

Semoga semua kita diberkati Allah dunia sampai akhirat

SYUKUR



Tuesday, June 19, 2018

Raye 2k18

Salam eid fitri ...eh 5 syawal da (raye sebulan kot)🀣🀣🀣🀣🀣
Citer raye pertama ni


Selamat hari raye buat semua muslimin muslimat 
Maaf zahir batin
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤


Buat pertama kali pak itam beraya kat umah mak...😍😍😍😍😍😍




 Family member wajib tak sempat amik gambo....kena keje...huhuhu

Raya kedua pakngah ngn makngah ko nak balik kampung...tumpang kampung orang 
Jumpa sepupu sepapat.

 Ni citer raye ke3 beraya umah abang

 



 
Bila 2 beradik bertemu







Bila ank sdara ngn pak sdara lebih kurang sama...ank sdara lg beso dr pak sdara
πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ

Lom cukop korum ni...ramai lagi yang tak ada ni...

Mood raye masih berkobar ni...tp da naik kerja so..kita hold dulu....weekend ni kita sambung balik