geng blog

Tuesday, December 25, 2012

trip & kenangan

first trip to Kedah..
memang mengujakan
sebab tak pernah pergi lagi negeri jelapang padi ni...
mula perjalanan jam 4.30 pagi...

 
memag teruja nak tengok sawah padi..



 

meraikan anak sedara kawen dapat juga lah menjejakkan kali ke Kedah ni

 
sesi bergambo bersama adik beradik pengantin

 
mak ngan ayah pengantin

 
haaa...yang ni tukar pengantin...sesi terkonang ni

 
gunung ni ntah ape nama dia...gambo ni aku amik masa perjalanan nak g padang besar

 
hahahaha...kenangan kat tepi sawah...sebenarnya lupa nak amik gambo kat umah pengantin pompuan so nasib baik kat homestay ni ade sawah bole lah buat kenangan...


 
inilah tempat kami menginap selama kami di sana

 
memalam bole tengok bebudak main futsal...tapi tak de maknenya sebab semua da penat
sesi merehatkan badan dan meluruskan pinggang..ape lagi tido le

 
haaa...yang ni sungai perak


 
dan aku adalah satu-satunya wakil dari sedara mara belah mak pengantin...huhuhu...
 
Akhir kata memang seronok...penat tolak tepi...
 
SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK AMY DAN ROS
SEMOGA BAHAGIA HINGGA KE SYURGA

Thursday, December 13, 2012

tetap di hati...

tiupan wisel menandakan tamat tamat permainan dan maka dengan itu kita kehilangan peluang dan menjulang piala AFF SUZUKI....

tapi pemain bermain dengan penuh semangat walaupun ketinggalan 2-0...
memang boleh tengok semua pemain dengan kesungguhan ...cuma nasib tak menyebelahi kita..


saat2 di layangkan kad merah... ***** punyer reff

memang mengecewakan dengan tindakan pengadil ni....
sedih tengok muka fadli syah tadi.....memang dia kecewa....
rasanya tak patut dia dapat kad kuning tu....

tapi kita semua tetap menyokong pasukan kebangsaan Harimau Malaya...
semoga berjaya di lain masa....
sekian dari pengulas sukan yang tak bertauliah....

Wednesday, December 12, 2012

12/12/12

12.12.12....
semua dok sibuk dengan tarikh ni....
ntah ape yang cantiknya pon tak tau la...
hanya sekadar nombor

mungkin senang nak di ingat kot
yelah nombor yang sama..dari hari ,bulan dan tahunnya...
maka ramailah yang akan mengabadikan tarikh ini untuk diingat sepanjang hayat...
namun ianya hanya sekadar nombor dan ianya akan memberi makna pada sesetengah orang.

tapi harini  anak bujang nak pergi temuduga...harap-harap semuanya berjalan lancar...
dan tarikh hari ini akan menjadi kenangan ....hehehhehehe
INSYA ALLAH

Monday, December 10, 2012

sian minah

assalamualaikum....nak citer sikit
tapi cerita ni mungkin ade kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah mati.....amboiii
Ahad lepas pergi ke jemputan kawen.. balik tu kami singgah di sebuah pasaraya besar GIANT...
jalan-jalan cuci mata .....tapi mana boleh nak tengok je kan
mesti beli punya.....tak banyak sikit pon jadila...

sampai masa nak bayar ...selesai bayar kami masih lagi kat kaunter tu datang sorang minah ni tawarkan sebiji gelas kerana kami belanja lebih dari rm 30....
aku memang malas nak layan benda2 macam ni....terus tunjuk kat cik abang di belakang tengah masukkan dwet dlm purse....

eeh dia bole pulak ikot si minah tu....mula2 ingatkan offer tu dari Giant..layanlah jugak....
macam2 lah dia menanya....sambil2 tu tengok2 jugak keliling..ade dapur elektrik yang xde tungku tu...ntah ape kenama dia... akhir sekali dia bagi kupon...ingatkan lepas tu da bole la blah dari situ...
rupanya tak...dia suruh pulak koyakkan kupon tu...nak cop katanya....bila kita koyak ade la gambar dapir tu dengan satu lagi barang elektrik.....

tetiba pulak dia terperanjat tengok gambo yang dlm kupon tu......main wayang betol minah ni....(bila dia buat2 terkejut aku da agak dah ni mesti suku sakat gores n menang)...apa lagi kami pon angkat kaki la blah....nasib baik tipah tak tertipu....

Senang betul nak tipu orang kan.....

Tuesday, December 4, 2012

Selsun Blue

 
 
masalah kulit kepala melanda....kelemumur lah apa lagi
macam-macam syampo guna sama je....rambut pon gugur..
 
last sekali cuba brand ni...sebelum ni memang penah cuba memang berkesan
cuma bau dia memang tak berapa nak wangi....
 
 
 
 
 
 
harap-harap lepas ni akan melegakan sikit masalah kelemumur kat atas kepala ni
syampu ni ada 3 pilihan lah mengikut masalah masing-masing
kalau masalah kulit kepala tu tersangat kritikal lah kena guna yang ni
 
 
 
 
penutup merah tu tanda ianya berubat...memang untuk rawatan kulit kepala
 
macam aku yang tak berapa kritkal ni kena guna yang tutup hijau tu le...
semoga misi ini berjaya....
 

Monday, December 3, 2012

misi vs visi.....

exam abis dah....dia mula mengaturkan misi mencari kerja pulok..
sibuk sangat nak belerja.....tapi biarkan dia mencari pengalaman
biar dia rasa betapa penatnya mencari dwet...

good luck my babyyy....

Cerita seorang penggali kubur

Cerita seorang penggali kubur - Rencana - Sinar Harian

Friday, November 30, 2012

"PRIMADONA" KE????

hye...ntah da berapa lama rancangan "primadona" ni ada...aku pon tak perasan..
selalu jugak tengok iklan dia kat Astro...tapi tak pernah pulak tengok sepenuhnya...

malam ni entah macamane cik abang bole pulak tengok astro prima ni....Primadona
selalunya kalau dia balik mesti sport....sport.....sport... boring jugak...tapi redha je...

berbalik pada Primadona tadi...rancangan dia biasa je...(pada aku la)....barisan pengacara yang  "jelita" lah.....pengisiannya macam tu je...cerita yang biasa2 kita dengar dan tengok....boring jugak kot..dengan pengacara yang berebut nak bercakap...da macam ahli mesyuarat tingkap pulak....

rasanya tak perlu kot ramai sangat yang nak bercakap...sebabnya ada soalan yang ntah apa2 je yang keluar.....
maaflah ya.....cuma pandangan peribadi je......(orang susah2 buat program aku ade sesedap rasa je nak komplen)....tapi betol pe......

MAAF ZAHIR BATIN.....

Tuesday, November 27, 2012

sampai juga.....

minggu lepas nak kata kejutan ye jugak.....lebih 15 tahun kot dia tak turun JB...
hahahaha....seronok

rasanya last dia datang JB masa arwah pak uteh meninggal....kalau tak silap lah...
tapi aku da jumpa masa pergi Putrajaya aritu...



Photo

destinasi Legoland......
nak pergi pantai JB ni manalah ade pantai lagi...dulu masa kecik2 datang JB pantai lido masih boleh mandi manda...sekarang dah tak nampak pantainya pon.







walaupun pertemuan dalam masa yang singkat tapi kami rasa memang seronok...ntah bila lah nak berkumpul macam ni lagi.....



Monday, November 12, 2012

AKU DATANG




12 november..datang lagi...
maka....bertambah lagi umur aku

kehidupan mesti diteruskan selagi nyawa dikandung badan
betul kan?????

namun bersyukur teramat sangat dikurniakan kehidupan sehingga ke harini...
ALHAMDULILLAH...
mudah2an setiap ape yang dilakukan akan diberkati oleh Allah....
harini.......43 tahun da hidup atas bumi Allah ni..
masih lagi mencari....dan terus mencari...
(manusia ni memg x pernah puas kan?????)

semoga hari2 mendatang dapat ditempuhi dengan penuh kesyukuran padaNya...

Saturday, November 3, 2012

EXAM....OH EXAM

assalamualaikum...dah lama jugak tak menulis
harini nak update n3 pasal anak dara yang nak amik exam ni..

5hb exam bermula....
harapan setinggi gunung yang paling tinggi lah untuk dia buat sebaik mungkin masa exam tu....
 
doa mak iringi semoga adik dapat menjawab dengan baik dan mendapat kelulusan yang cemerlang
aminnnnn
 
GOOD LUCK SAYANG...

Wednesday, September 26, 2012

LELONG

sembnag pagi.....nak kongsi sikit...tapi ilmu tetang hartanah yang dilelong ni tak lah tahu sangat.
nak ingat kanlah jika ade sesape yang nak beli harta yang dilelong ni lebih baik buat persediaan  (amik tahu tentang segala perihal harta dari segi tunggakan segala cukai yang ade....)
kalau tak bila kita sudah dapat beli harta yg terlelong itu maka kita sepatutnya sudah bersedia untuk menanggung segala hutang tunggakan tersebut...

banyak kali juga terjadi bila hendak menjelaskan bayaran untuk harta tersebut baru nak cari segala dokumen yang akan digunakan untuk memindah milik harta tersebut kepada nama pembeli. Bila sampai ke pejabat Pengurusan terutamanya rumah pangsa lah....mahukan salinan resit cukai tanah....HAHHHHH...
tengok2 tunggakan caruman dah menjangkau ribuan ringgit.....
mulalah dia keluarkan macam2 undang2 sendiri yang nak menghalalkan tunggakan itu....TAK DAPAT PUNYEEEEE....Kekadang ade yang berhujah mengalahkan peguam....aku peduli ape.....

Akhirnye........dia harus menjelaskan semua tunggakan tersebut bagi memudahkan dia menjalankan proses pertukaran hakmilik.....
kebanyakan mereka ini beranggapan mudah untuk membeli harta yang dilelong ni.....

Moral of the story...jangan suka2 nak beli harta lelong ni kalau tak tau ape yang harus di bayar.....

Thursday, September 20, 2012

WHAT I DID LAST RAYE.....

assalamualaikum....
nak citer ape ni??
sebenarnye xde idea pon
saje je nk update blog yg da lama jgak la x ditulis..

hari2 buka tp mcm x tau nk tulis ape...so harini merapu sikit je
last raye aritu buat marhaban kat umah
seronok sebab dapat buat last day raye
malam tu 5 rumah share buat marhaban

menyanyi dan marhaban memg best...dapat berkunjung dari rumah ke rumah




sementara menunggu diaorng ni memang x abis2 nk ngepost...



sikecik ni pon bukan main ngan baju melayu....

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
last skali makan time....
menu sup tulang merah dan makaroni daging untuk semua tetamu....
alhamdulillah semuanye berjalan dengan lancar
 
akhir skali terima kasih pada yang sudi datang malam tu
selamat hari raye ..semoga berjumpa lagi tahun depan...Insyaallah
 


Saturday, September 8, 2012

Teman Pengganti Black & Malique



assalamualaikum...hujung-hujung syawal ni kita layan lagu ni
mane tau syawal ni yang akhir buat kita semua....
muhasabah diri...


Friday, August 31, 2012

SAYA SAYANG MALAYSIA

MERDEKA

MERDEKA

MERDEKA

LAUNGAN KERAMAT 55 TAHUN YANG LALU...


SEKARANG KITA SEMUA SUDAH MERDEKA, MAJU DARI SEGALA SEGI
MAJUKAH KITA SEMUA??????

TEPUK DADA TANYA IMAN..

BAGI YANG TAHU MENGHARGAI PERJUANGAN SEMASA MENUNTUT KEMERDEKAAN DAHULU PASTI AKAN BERUSAHA UNTUK MENGEKALKAN KEMERDEKAAN...KEAMANAN DAN KEHARMONIAN NEGARA YANG TERCINTA INI...

BAGI YANG SUKA PADA PERBALAHAN DAN PERPECAHAN INGATLAH BUKAN MUDAH BERADA DIDALAM SEBUAH NEGARA YANG BERGOLAK.

SAYANGI NEGARA KITA

Wednesday, August 29, 2012

GATHERING RAYEEEEE

assalamualaikum....
selamat hari raye......masih bulan raye ni......
seronok betul raye ni.....dapat bermaafan, dapat pergi rumah sedara mara ...jumpa kengkawan...
memang best lah....

nak cerita pasal beraye ngan kengkawan....
rentetan dari reunion haritu...kami menyambung semula silaturrahim menjelang syawal ni...

ni baru suku je yang join

Ahad (syawal ke -9)...
rumah pertama rumah Salasiah .....


seronok ye



dwet raye auntie.......

rumah kedua...encik Ariff Ibrahim

jemput masuk.......


rumah ke tiga...Puan Blog ni la


rumah flat...kenalah naik tangga





rumah ke empat....Pn Noraini Md Sharif


sebenarnye rumah ani masuk yang ni da 2 kali kami datang...malu je....



tuan rumah tengah sibuk masak sup.....



rajin ayah2 mithali ni melayan anak2...
cepat anak-anak nak pergi lagi satu rumah ni.......

rumah ke lima...Pn Siti Nor Haliza





rohan makan dari mula kami sampai tak sudah-sudah......selera betol 


anak-anak melayan tv...mak dan ayah sibuk makan...hahahhahaha




 

inilah saje buat kali ni....
insyaallah kami akan ke road tour de raye lagi pada 31hb Ogos ni....

JOMMMM SEMUAAA

KASI PECAHHHHH
Orang Peminat Rahsia