geng blog

Saturday, December 31, 2011

dua ribu dua belas

hari terakhir dalam tahun 2011...
post akhir jugak utnuk tahun ni...
pejam celik da habis tahun 2011

semakin hari semakin bertambah usia, bertambah segala macam dugaan dan cabaran dalan kehidupan seharian.
tapi kekadang setiap apa yang kita lalui tidak memberikan pengajaran buat kita.
itu yang membuat kan manusia ini seperti tidak menghargai apa yang patut dihargai.

tahun 2011 memberi seribu kenangan buat aku. banyak pahit dari yang manis.....hanya Allah yang maha mengetahui.

manisnya ialah tahun ni genap usia perkahwinan aku 22 tahun...bahagia bersama suami tersayang dan 3 anak2 yang meningkat dewasa...

yang pahitnya biarlah aku pendam sendiri.....

semoga hari2 mendatang akan mematangkan aku (walaupun sekarang ni  da 42 tahun hidup x kan x matang lagi ek?)
redha dengan apa yang diberi oleh Allah..

esok tahun baru akan menjelma....(tahun baru hijrah da lama muncul pun)

"SELAMAT TAHUN BARU UNTUK SEMUA"

Wednesday, December 21, 2011

nak fikir ke tak nak??????

hari-hari nak fikir akan benda dan perkara yang sama......
tapi tak boleh pulak kalau tak difikirkan..
nak ke tak nak aku kena fikir jugak....

sebab utama ialah kerana aku sangat sayangkan mak...
dan sebab yang kedua ialah budak-budak tu tak bole kalau tak ada mak...
budak-budak tu tak tau apa-apa....
cuma menumpang kasih sayang kami...

selagi mampu aku akan buat apa yang boleh....
semoga dipermudahkan segala urusan......

Tuesday, December 20, 2011

AYUNI

mula 30hb November ema tinggalkan anak2 dia.........



jadi da 20 hari lah dia x timbul.....
semalam ayuni demam.....panas badan dia....muntah2.....
belikan sirap panadol ngan kool fever tampal kat dahi dia......

kurang sikit lah panas lepas makn ubat...tapi kejap je pastu panas balik....

masakkan bubur bagi dia makn sebab dari pagi dia x nak makan....
masuk je kuar balik.....

harini dia demam lagi......

susah betol ada ibu yang x ade hati dan perasaan ni....."SELFISH".......


Sunday, December 18, 2011

tidooooo

dari pagi sampai sekarang ni ujan kejap turun kejap berenti.

aduhai bergantungan lah kain baju harini tak kering.
Hujan rahmat dari Allah.

tidor memang sedap ni...hahhahaha
sebenarnya aku baru bangun dari tidorrr......best gile tido.....

Thursday, December 15, 2011

wayang




Poster Filem Ombak Rindu

















cerita cinta......
cerita komedi.......
cerita hantu.........


banyak sangat cerita kat panggung sekarang ni.......

macam2 cerita ...tp kan semuanya sama je........


Friday, December 9, 2011

binggung

ape yang kita cari sebenarnye dalam hidup ni.....

bahagia kan orang lain atau bahagiakan diri sendiri je????

nak menjadi seorang insan yang mulia kita perlu berkorban ke????
korban dan pengorbanan......alahai........susahnyeeee

Tuesday, November 29, 2011

sunyi...sepi

aduhai petang ni tinggal sorang...anak-anak semua takde....bekerja.....

ape nak buat nihhhhhh??????

melanggok je la...sambil belek blog sendiri...bila da penat jenggah lah blog orang lain pulak.....

Friday, November 25, 2011

demam

baru 3 hari kerja partime anak dara ni dah demammmmm

smalam balik dia cakap badan dia sejukkk.....kena lah masak kan air panas....mandi air panas lah
lepas mandi makan pil kena pulak picit kan pala dia........

sian.....nak sangat keje...

masakkan bubur bagi dia makn..tekak sakit......

lepas makan kena picit lagi....dia call supervisor cakap esok x dapat datang kje sb demam......

hehehehehehehehe......

Monday, November 21, 2011

partime

cuti penggal akhir bermula....

nadhirah sibok nak cuba bekerja......
nak tak nak terpaksa juga berikan dia keizinan untuk bekerja sambilan....
maklumlah budak2 sekarang sara hidup diaorang memang agak tinggi....

paling tidak dwet topup hanpon.....mmmmmm...bole tahan lah..
tapi memang aku x pernah bagi pon kalau nak topup...cuma dia kena pandai2 lah cilok dari dwet belanja sekola yang diberi.....

harini bermulalah episod bekerja buat dia...
 hari pertama bekerja....tak sabar nak tunggu dia balik...nak tanya lah pengalaman pertama dia...
mak dia pulak yang lebih2....hehehehehe


Wednesday, November 16, 2011

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA

tengahari semalm pergi sekolah nadhirah........jeng...jeng...jeng...

pergi ngan ayah dia....amik masa rehat pukul 1 tghari....tunggu kat ofis ayah dia amik pastu terus g skola dia.....sebelom tu singgah uma eija amik dia ngan mak dia.....nak tumpang skali

sampai skola terus membontot nadirah ngan eija g bangunan skola yang sebelah kantin...sebab bangunan depan guna untuk pelajar yg amik SPM....

naik tingkat atas...masuk klas utk pellajar tingkatan 4.4.......amik nombor giliran no 21

sampai giliran nadhirah....cikgu dia mintak kad pengenalan...kuarkan dua2 kad pengenalan 1 nadhirah dan 1 mak dia punya lah.....

"puan, ini dwet RM 100.00 dan ini senarai buku tulis "........

DWET AGIHAN DARI KERAJAAN UNTUK PELAJAR
ALHAMDULILLAH

terus pergi belikan nadhirah buku kat koperasi skola.......

TERIMA KASIH KERAJAAN MALAYSIA.......

Monday, November 14, 2011

HARI LAHIR KU

HAH........!!!!!!!!

PATUTNYA N3 NI MASUK PADA 12HB HARITU TAPI.......

alah sibok sangat kononnya.....sebenarnya pada 12 hb  November adalah harijadi aku yang ke- 42.....dah banyak jugak umur aku ni......

kek ni mak n adik yang bagi......
terharu....
diaorng datang umah petang tu bawa kek ni.....sebelum tu dapat juga 2 potong kek dari ayu...
trima kasih ayu...

terima kasih pada mak ngan ema yang bagi kek ni.....sukaaa sangat...

terima kasih juga pada kengkawan yang wish kt fb tu......

TERIMA KASIH ATAS DOA SEMUA PADA KU




Friday, November 11, 2011

11.11.11

sebelas haribulan sebelas dua ribu sebelas.............

ape yg ada pada tarikh ni......?????
semua orang sibok bercakap pasal nombor ni...(termasuk aku) hehehehehehehe

hanya nombor kannnnnnn

saje je kita ni kan ...pada aku suka-suka je......

APA YANG PENTINGNYA IALAH ESOK 12 HARIBULAN 11.....HARI JADI AKU........

harap2 apa yang terjadi dalam kehidupan aku selama ini akan aku jadikan pengalaman dan pengajaran yang paling bermakna.Baka kata orang pengalaman mendewasakan kita......

Monday, November 7, 2011

Ashiekien: projek malam raye

Ashiekien: projek malam raye: assalamaualikum....... pertamanya ucapan selamat hari raye aidl adha kepada semua pengunjung blog Ashiekien ni.....hehhehehe seronok na...

projek malam raye

assalamaualikum.......

pertamanya ucapan selamat hari raye aidl adha kepada semua pengunjung blog
Ashiekien ni.....hehhehehe

seronok nak sambut raye ni....pergi pasar ...anak beranak semua pergi pasar....penuh sesak pasar...
 petang da siap belanja.... sampai umah mak merewang pulak nak siapkan barang2 yang nak dimasak esok....
biasanya setiap kali raye kami buat ketupat tapi cakap ngan mak buat nasi beriani lah raye ni.....sebab anak2 nak cari nasi juga...agaknye x puas makan ketupat...

malam bila da siap masak separuh menu utk raye esok......kami mula dengan misi kami nak buat kuih......APAM DOT DOT.......hahhahahahah

resepi ni ambil dari blog azlita masam manis....sesiapa yang nak cube carilah di http//www.fromintankitchen.blogspot....macam2 ada....

inilah rupenya apam dot dot dan inilah percubaan pertama membuat kuih ni


kreativiti ema macam2 dibuatnye atas apam tu......




inilah hasilnye apam yang telah siap dimasak.....sedap anak2 dan semua yang ada suka makan apam ni.....
akhirnya akau berjaya membuat nya....terima kasih pada yang punya resepi....azlita masammanis.....

Monday, October 31, 2011

AL-FATIHAH

AL-FATIHAH  BUAT ALLAHYARHAM YUSMAN BIN RAHIM
frames

30hb Oktober 2011 tarikh pemergian seorang insan yang aku sayang (sepupu) .
kami membesar bersama-sama...cuma bila kami sudah meningkat dewasa masing2 jarang berjumpa.
dari kecik kami bersama....duduk umah atuk...

tarikh ini dia pergi meninggalkan kami semua....kesedihan memg x dapat kami sembunyikan...
Walau kami redha dengan pemergiamya..namun masih ade yang tersirat di hati ni.....

Syukur sangat2 bila kami diberi peluang berjumpa sebelum dia pergi........
seminggu sebelum dia pergi aku pergi menjengguk dia .....memang hati ni sayu bila tengok dia....

Dia sempat bercakap dengan mak  yang dia x sempat nak sampai hujung tahun ni....tapi kami semua memberikan kata2 semangat untuk dia supaya dia tabah dan sabar..... dia mendiamkan diri
sebelum balik aku sempat juga bercakap sambil aku pegang pipi dia supaya ingatkan Allah ape yang dia rasa sekarang ni ujian dari Nya..Dia cuma menganggukkan kepala...

Tengahari semalam adik dia talipon suruh datang tengok dia sebab dia da lain macam je...
x sempat aku nk jamah makan tengahari...terus aku bersiap2 pergi ke rumah dia.....
bagitau mak suruh ke sana juga......

Sampai umah dia terus g tengok dia...keadaan dia memang tak ada perubahan dari haritu...
x lama aku sampai ...mak,ema,pak itam dan pak ngah sampai......mak uteh cakap tengahri td dia da mintak maaf atas semua kesalahan dia...lagi dia cakap dia da nak pergi takut x sempat nk mintak maaf......

lebih kurang 3 jam kami berada di sana.....akhirnya dia nazak dan menghembuskan nafas terakhir di hadapan kami......semua adik beradik (ipar2 dia), mak dia, pak itam, mak dan aku ada disisi dia....
kalimah Allah x putus2 aku dan mak bisik ke telinga dia.....
lebih kurang jam 5.25 petang dia pergi meninggalkan kami buat selama-lamanya....
Jenazahnya selamat dikebumikan pada malam itu juga....

Semoga rohnye dicucuri rahmat...doa dari Along untuk Allahyarham Yusman bin Rahim Semoga dia ditempatkan di kalangan orang yang diberkati Allah....

Friday, October 28, 2011

MARAH........

DENDAM.........

SAKIT HATI........

BENCI...........

itulah yang aku rasa sekarang ni.......
hati manusia yang lemah ni penuh dengan amarah ......
 Ya Allah berikanlah petunjuk Mu kepada mereka2 yg ingkar dan jahil......

Wednesday, October 26, 2011

SELAMAT HARI JADI MAK.....



26hb Oktober 1950 adalah hari lahir mak yang tersayang....

hari ni genap umur mak 61 tahun.....syukur ke hadrat Illahi kerana mak dikurniakan kesihatan yang baik.
 along doakan semoga mak sihat selamanya dan dikurniakan kesejahteraan dunia dan akhirat.

SEMOGA KITA SEMUA BAHAGIA DUNIA DAN AKHIRAT...AMINNNN

Monday, October 17, 2011

petir

LEBIH BAIK DUDUK RUMAH DENGAR SUARA IBU YANG MACAM PETIR
DARIPADA ANDA DISAMBAR PETIR..........

hehehhehehe...gelak sendiri dengar iklan kt radio hotfm ni.........

tapi ada betul jugak kan.....

Saturday, October 15, 2011

aku maafkan kamu

Aku minta maaf di atas segala perbuatanku
Ternyata kamu lebih suci
Dari apa yang kubayangkan
Ada teratak di hujung kampung
Bawah cermin kopak ada kotak
Tersembunyi dalamnya ada tempurung
Sembunyi bawahnya katak melalak…

Aku maafkan kamu…
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku…
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku…

Atur sepuluh daktil batal yang batil
Detik dua usul ditutup satu lagi tampil
Dari halaman rusuk kiri satu susuk ganjil
Minta diisolasi dari dalil busuk jahil
Aspirasi tak serasi dengan suara bunyi
Ingkar serasi dari penghuni dan keluarga bumi
Surat wasiatnya atas paksi dalam rumi
Minta dikebumikan hidup-hidup dalam guni
Mana cepat terbang atau warna gelang tangan
Buah fikiran aneh tergantung di persimpangan
Halusinasi susuli ketandusan ihsan
Ubat parut auditori kesan artileri insan
Gagal dikesan…
Aku maafkan kamu…
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku…
Maafkan kamu…
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku..

Timbul tenggelam, timbul tenggelam
Acapkali terpendam, acapkali tersergam
Cermin muka kopak penuh bintik hitam silam
Ini bukan lagu rindu ini madah dendam
Kutimbang tanpa neraca di awal usia
Ku dihukum masuk neraka oleh manusia
Minta tunjuk lubang atau pintu tak dapat jawapan jitu
Jadi aku tak berganjak biarkan saja begitu
Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati
Atas kepala murai sekawan
Mari ku ramit kucup lehernya
Terlalu rahi dendam di angan
Sampai terkacip mulut mahirnya…

Saturday, October 8, 2011

BINATANG PON X BODOH MCM DIA NI.....

Bayi 23 hari diliwat bapa

Oleh Mohd Firdaus Ibrahim dan Muhaamad Hafis Nawawi
am@hmetro.com.my
E-mel Artikel Cetak Artikel Tanda Artikel Besarkan Saiz Teks Kecilkan Saiz Teks Komen Artikel
GOMBAK: Berang isteri dalam pantang enggan melayan kehendak seksualnya, seorang lelaki berusia 28 tahun bagaikan dirasuk syaitan apabila sanggup meliwat bayi lelakinya berusia 23 hari di dalam bilik di rumahnya di Taman Sunway, Batu Caves, di sini, kelmarin.
Lebih kejam apabila tangisan bayi malang yang menahan kesakitan itu langsung tidak diendahkan si bapa durjana, sebaliknya dia menjadi lebih rakus dengan bertindak menutup mulut anaknya itu menggunakan tangan dengan kuat, sekali gus menambah derita si kecil.
Bapa yang kejam itu berbuat demikian untuk mengelakkan tangisan bayi malang itu didengari isterinya yang ketika kejadian dilaporkan sedang berehat di ruang tamu rumah.

Sumber polis berkata, tindakan keji dan kejam itu hanya disedari ibu mangsa berusia 39 tahun kira-kira jam 4 petang apabila melihat mangsa tidak bermaya ketika mahu memandikannya.


“Si ibu terkejut apabila melihat bahagian mulut mangsa lebam. Pemeriksaan wanita itu kemudian mendapati bahagian dubur mangsa turut cedera.




bila baca je berita ni aku rasa macam nak bunuh je bapak baby ni klau dia ade depan mata aku.........ape bodoh sgt idup dia ni....betol2 BINATANG lah dia ni........nak bagi gelaran ape pon aku x tau nak bagi kat si BINATANG ni......
bodoh...banggang.....
lebih baik mati dari hidup lah dia ni........
bini kau kan ade.....



WALIMATULURUS.....

smlm ujan lebat mencurah..dengan petir dan kilat sabung menyabng.....tersentak bila petir yg paling kuat .....serta merta log out dari tenet...kang rentung pulak pc ni....hehehhehe

ape yg aku fikir.. sabtu ade rewang...jiran buat kenduri kawen......ahad adelah majlis kemuncaknye.....
klau ujan berterusan mcm ni mau kuyup aku sebab aku kendarat kat majlis tu.....pehhhhhh...klau buat kt dewan selamat lah tp majlis ni buat kt umah...khemah...aduhhhhhhh..aku da bayangkan mcmane keadaannya....

pagi sabtu...alhamdulillah...cuaca cerah..mentari pon dah keluar.....harap2 akan berterusan smpai ahad.......abis majls nk ujan.....ujanlah  tak ape......sian tuan rumah.......lgpon sian gak kt tetamu yg nak datang.....x selesa nanti.

apepon.....ujan ke tidak ke...majlis tu tetap akan berjalan.....dan aku tetap akan menjadi kendarat yang setia....hehehheheehh

SELAMAT PENGANTIN BARU BUAT

SUHAIDAH BINTI DANI DAN PASANGANNYE MOHD HANAFEE BIN ISMAIL

SEMOGA BERKEKALAN HINGGA KE SYURGA......

Monday, October 3, 2011

AIR...OH...AIR

dapat notis dari SAJ HOLDING....simpan air secukupnya yang tertulis dalam notis tu....

org lain dapat dah dekat seminggu notis tu..ntah macamane aku baru dapat tau semalam....pelik jugak.....padahal kerja di pejabat pengurusan yang sepatutnya dapat tau awal benda2 macam ni...hehehehheh
 ni lah gara2 malas nk buka peti surat....semua ade kat situ.......(nak salahkan orang pulak)

malam semalam ade kenduri kat umah jiran....bagi tau lah kat jiran2 yang esok x de air....rupanya ade jugak yang tak tau lagi.....maknanye bukan aku sorang lah yg lmbat dapat info...hahhahhaha

balik dari kenduri cuci baju.....yelah esok x de air....dekat kol 12 baru tido.....menggila cari tong nak simpan air.....nasib ade tong...habis tong air dalam keta pon amik nak buat simpan air....segala mangkuk n baldi da penuh dengan air...

sebelom tidor pesan kat ank bujang yg nk g kje bangun cepat mandi awal2 nanti x de air....siap cakap kat dia air tutup kol 8.00 pagi....

pelik jugak kata air tutup kam 8 pagi tp sampai kol 9 masih ade lagi....dlm hati (agaknye x jadi tutup kot).....
sampai ofis bukak paip .......masih ade air lagi......

sambil duduk tunggu penduduk datang bayar maintenance fees belek2 lah notis SAJ tu........

MAK AIII SALAH BACA .....

GANGGUAN BERMULA DARI JAM 10.00 PAGI HINGGA 6.00 PETANG

hahahahahhaha......malu gak sebab da bagitau kat jiran yang gangguan tu mula jam 8.00 pagi hingga 10.00 malam.......MEMANDAI JE........

Friday, September 30, 2011

susah n derita kita ...ade lg yg lebih susah

Dunia dari Dapur Kak Jee: SUDI2LAH BANTU DAMIA FARZMIL DAN IBUNYA FIJA. TANG...: Berbuka puasa di kaki lima luar wad Keadaan Fija ketika menjalani rawatan kimoterapi Fija bersama Damia dan staff Hospital Assala...

Saturday, September 24, 2011

SYUKUR DENGAN NIKMAT

raya tinggal beberapa hari je lagi nak berlalu

segala kemeriahan dan keseronokan menyambut masih segar dalam ingatan semua.
setiap apa yang dirasa dan dilalui akan menjadi kenangan yang terindah dalam kehidupan mendatang.

dan setiap apa juga akan kita tempuhi dengan penuh keredaan kerana setiap dari kita tak akan dapat lari dari dugaan dan ujian yang datang untuk setiap manusia yang menjadi hambaNya.

perlu kita ingat juga dengan setiap musibah dan dugaan yang kita dapat atau terima adalah untuk menginggatkan kita betapa kita sangat daif dan naif  untuk menepis apa yang telah di beri olehNya.

dan sesungguhnya kita sebagai hambaNya perlu sedar akan setiap apa jua yang kita lakukan akan menerima balasan dariNya...samada kita sedar atau tidak akan apa yang telah kita lakukan selama kita dapat nikmat yang telah di kurniakan olehNya.

SEHUBUNGAN DENGAN ITU KITA SEBAGAI MANUSA (HAMBA) PERLU SENTIASA BERSYUKUR DENGAN SETIAP NIKMAT YANG TELAH DIBERI OLEHNYA DAN PERLU MENJAGA DAN MENIKMATI NIKMAT TERSEBUT DENGAN SEBAIK MUNGKIN.

Wednesday, September 7, 2011

RAYEEEEE

masok hari ke 10 kita beraye......baru timbul mood nk update blog....

raye ni adalah raye yang x berape nak gembira dan meriah bagi aku...
walau apepon kemenagan bagi semua umat islam didunia haruslah diraikan......x kiralah apepon badai yang datang melanda...

selamat hari raya aidilfitri maaf zahir batinbuat semua kengkawan blog......

Sunday, August 7, 2011

Berita Harian Online | Seorang maut, ramai terperangkap dalam tanah runtuh di Tanah Rata

Berita Harian Online | Seorang maut, ramai terperangkap dalam tanah runtuh di Tanah Rata

CINTAILAH.....DAN HARGAILAH

NEGARA KU YANG TERCINTA

MALAYSIA

image

SEBAGAI RAKYAT YANG SANGAT CINTAKAN NEGARA TANAH TUMPAH DARAH KITA SEMUA..

MARILAH KITA SEMUA MENJAGA KEHARMONIAN DAN KEAMANAN NEGARA KITA YANG TERCINTA.

SESUNGGUHNYA TIDAK LAH SUKAR UNTUK KITA MENGEKALKANNYA..
KITA HANYA PERLU MENJAGA KEHARMONIAN SESAMA KITA.



Saturday, August 6, 2011

buke pose

Alhamdulillah....da 6 hari kita semua menjalani ibadah puasa....

Syukur pada Illahi...kerana di Malaysia ni bukan je kaya dengan budaya..tetapi kaya bemor dengan makanannye.
tengoklah je kat mane2 tempat ade je yang jual makanan/juadah utk berbuke...

hari ni kami berbuke ngan popia berinti daging...
sebenarnya da x tau nk masak ape....semalm masak sup tulang pon smpai hari ni ade lagi....

masak inti daging tu kol 3 petang tadi....da siap inti anak dara tolong gulung kat popia..
siap gorng lebih kurang kol 6.30...jamahkan jiran kiri kanan....

masa berbuka anak bujang sulung ada....jadi kami bertiga je lah ngadap makanan tu. dia beli kuih kat bazar Perwira TUTA .
kuih kesukaan dia..tepung gomak, buah melaka dan kuih bakar.

Adik dia oder kebab..jadi dia belikan ...si adik tu pantang di lawe......maklomlah bukan senag abang nak belanje....hehhhehe....dia ngan abg sulung memg rapat sikit.....bole lah kawtim....

tengah berbuke anak bujang sorang lagi pon balik....dia da berbuke kat tempat kje dia...ngan dia mak dia lak pesan puding roti...sb puding roti kat bazar Tmn Perling sedap......dia beli 2.....memg enjoy buke ni. dia balik jap je....sb dia kena sambung kje semula.....

Terima Kasih lah wahai2 anak2 ku.......

Esok sambung lagi........

Tuesday, August 2, 2011

sahur...oh... sahur

Alhamdulillah...semalam selamat sudah kami berpuasa untuk hari yang pertama.....akan menyusul hari2 yang seterusnya....Insyaallah
Portfolio
Semuanya berjalan lancar.....sahur kami nasi ngan ayam goreng Ayamas......hehehheh mudah kan....
Sahur kami sebenarnya amat mudah..malam sebelom tidor akulah yang akan menanyakan ape yg nak di makan oleh ank2 masa sahur....

kalau hari seterusnya dlm bulan ramadhan ni kami jarang bersahur ngan nasi.....kekadang ank2 x nk makn nasi....kecuali nasi goreng.....
ade yang makan biskut ngan air panas, roti, dan kadg2 makn maggi pon ade.....tp macamne pon kami tetap akan bangun utk bersahur

sahur pagi tadi kami makan burger....



tapi burger kami pagi tadi x lah sehebat gambar ni...(jgn terliur lak)....

apepon yg korang makan masa bersahur akan memberikan manfaat dan besar fadhilatnya......

selamat bersahur.....

Monday, August 1, 2011

RAMADHAN KEMBALI

Isnin...bermulalah umat Islam berpuasa.....
aku pon mulalah bangun pukul 4.00 pagi nak sediakan juadah sahur untuk anak2 dan suami...

Azam bulan puasa ni ..macam biasalah nk tingkatkan amalan....semuanya bergantung pada diri sendiri...
bulan ramadhan nikan sesungguhnya bulan manusia mukmin mengejar fadhilat dan pahala akan diberikan berlipat ganda oleh Allah.....

Bulan ni jugalah orang semua berlumba2 meraih rezeki...tgk jelah kat bazar2 ramadhan....segala macm orang jual.

sedap ke tidak mereka peduli ape.....asalkan barang makanan mereka habis dijual...
yg jadi mangsa kita yang membeli ni.....hampeh.....

Nak mencari baju pon 1 hal gak.....bukan main bnyk pilihan dah tu mahal pon bole tahan lah.....

tapi itu semua adalah warna-warni kehidupan bulan ramadhan...
sediakanlah duit je....

apepon...selamat menjalani ibadah dengan sempurna..semoga ramadhan ini adalah yang terbaik dari kita untuk Alllah.....

Tuesday, July 26, 2011

Cinta dan Benci Geisha





Lirik Lagu Geisha Cinta dan Benci Lyrics
bagaimana cara membuatmu bahagia
nyaris ku menyerah jalani semua
tlah berbagai kata ku ungkap percuma
agar kau percaya cintaku berharga
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
tak kuat ku menahanmu, mempertahankan cintaku
namun kau begitu saja, tak pernah merindu

reff:
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci yang ku rasa

apa kau mengerti ku sedih sendiri
tanpa ada kamu ku merasa sepi

tlah lama ku menantimu, diam sendiri menunggu
setengah hati mencinta, ku sakit karenamu

repeat reff
woo ooo ku sakit karenamu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
membenci dirimu, sesungguhnya aku tak mampu
sulit untuk ku bisa, sangat sulit ku tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci

sungguh aku tak bisa membenci dirimu
sesungguhnya aku tak mampu
sungguh aku tak bisa, sampai kapanpun tak bisa
memisahkan segala cinta dan benci ooo
cinta dan benci ooo yang ku rasa





Tuesday, July 19, 2011

menjelang ramadhan.....

assalamualaikum.....

da berapa hari tak update blog ni.....
macam blur pulak nak tulis n3 ape-ape.....

tak berapa hari lagi kita akan menyambut bulan Ramadhan.......bulan yang penuh barakah....
bulan yang mencabar bagi umat manusia yang tak tahan nak berpuasa....hehehhe..

Insyaallah semua akan dapat kita semua lalui dengan penuh kesabaran..
 pada bulan ramadhan inilah kita semua harus meningkatkan segala amalan kerana setiap amalan akan mendapat pahala yang berlipat kali ganda..


dan setiap kali menjelangnya bulan Ramadhan ni lah juga kadang-kadang kita terlalu mengikut nafsu didalam berbelanja....
manakan tidak dengan juadah yang berlebihan semasa berbuka.....

harap-harap Ramadhan kali ini kita semua dapat meningkatkan amalan dan yang penting nya kita jangan lah membazir....

Wednesday, July 6, 2011

kem...kem...kem....

ketika dan saat ini tengah dok sorang2.....melayan buletin utama sambil ber tenet...
bosan x terkata...sebab dah 2 hari nadhira boo pergi kem anjuran JPS di UTM SKUDAI.
Esok baru balik.....Jumaat dia sambung pulak ke Gunung Pulai menyertai Kem motivasi di Kem Kaizen..haaa yang ni anjuran sekolah pulak...

Rindu jangan cakap lah...maklomlah anak pompuan sorang.....petang tadi sms dia....tanya buat ape......makan ape.....best ke x.....makanan macamane......

segalanya nak tau.....hehehhehe...dia cakap makanan ok je...cuma sarapan pagi ade air teh...dia kata tak sedap...
sememang nya dia x suka minum air tu semua masa sarapan...yang biasa dia minum hanyalah air masak putih....

kelako pulak....

segala ape yang sekolah buat dia memang minat nak join...itulah anak pompuan...x sama ngan abg2 dia....
abg2 dia memg payah kalau nak surh ikkot proggram skola...cuma abg sulung je sebab nya dia belajar kat IKBN jadi nak ke tak nak kena lah ikot ape2 program yang di buat....
macm2 jugak program dia masa kat IKBN tu....

semua tu adelah untuk kebaikan mereka jugak....aku cuna menyokong je ape yang baik.....

Friday, July 1, 2011

LAILA....LAILA...LAILA...




episod akhir.....KERANA MU LAILA

sedih giler.......memang menyedihkan...
berjurai-jurai airmata.....

aku ni memang  tak boleh tengok cerita sedih-sedih ni........

Thursday, June 30, 2011

CINTAILAH NEGARA KITA MALAYSIA



adakah ini yang kita inginkan terjadi kepada tanahair kita yang tercinta.

pandangan ini lahir dari hati seorang manusia yang amat cintakan keamanan dan kemakmuran.
selama ini kita hidup dengan aman dan tenteram....cuba kita lihat sekarang ini belom ade lagi manusia yang hidup di MALAYSIA ini mati kelaparan...

ade yang sanggup bertarung nyawa untuk sampai ke MALAYSIA.....dan ade yang tak sempat sampai pon dah mati tengah laut...

kerana mereka tahu menilai keadaan di MALAYSIA.....sayangnya rakyat jati MALAYSIA saja yang tak tahu menilai dan menghargai....

RENUNG2KANLAH WAHAI RAKYAT MALAYSIA SEMUA....
AMAN DAN DAMAI ADALAH AMAT BERMAKNA BUAT KITA SEMUA......

Wednesday, June 29, 2011

tanya sama pokok

suka betol dengar lagu ni.....(yg sebenarnya suka ngan suara hazama)
hehehhehe
jommm layannnnnn






Tersesat malu bertanya
Tak tahu tak tahu ke mana
Terlalu banyak alasannya
Ku terdiam
Menyusur di kaki lima
Terlihat bayang wajah kelmarin
Tersentuh hati bagai luruh

Chorus
Tanya sama pokok apa sebab goyang
Jawab angin yang goncang
Terbang burung terbang
Patah sayap diduga
Seandainya rebah
Kau masih ada
Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam
Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Ulang Chorus
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Kau masih ada
Terlalu mahu dan mahu
Terlupa apa yang perlu
Terlalu banyak alasannya
Duduk terdiam
Tak mudah namun tak susah
Terserah atas pilihan
Tersentuh hati mula luruh
Tanya sama pokok

Monday, June 27, 2011

balik kampung.......


bermula SABTU umah kembali penuh......
hehehehehe.....maklomlah selama 2 tahun si anak bujang tu belajar kt IKBN
jadi akhir bulan jun ni maka tamatlah pengajian dia kat sana tu.


2 tahun dia belajar di IKBN Temerloh.....
amik sijil kemahiran je.....jurusan semburan cat...




ni lah dia orangnya....

bulan depan da mula praktikal......
3 bulan .......

kalau dia nak sambung lagi belajar terpulang lah pada dia....kami ikotkan je...
yang penting diri dia sendiri ....samada nak atau tak nak....

MAK DOAKAN SEMOGA JOY BERJAYA DALAM HIDUP



Thursday, June 23, 2011

SYUKURLAH......

malam jumaat........
ape nak buat ni......
da berapa hari tak update blog ni....

malam ni nak merapu lah....
nak kata bosan tak jugak.....
nak kata tak bosan...kekadang macam bosan...

kita ni jadi manusia memang tak pernah puas dengan apa yang kita ade....
bila kita fikir2 kan
kita ni macam hamba yang tak tau bersyukur...

dengan ape yang kita ada....ape yang kita makan...ape yang kita pakai....
sepatutnya kita kena besyukur yang teramat sangat dengan nikmat dan kurniaan tuhan yang maha esa..

bukan ape sebenarnya ianya untuk menginggatkan diri sendiri ni....
selalu sangat mengeluh bila di uji sikit....
cepat je nak mempersoalkan kenapa......mengapa...bagaimana.......

itulah manusia namanya.......

sesungguhnya Allah itu maha Adil lagi Bijaksana.....
setiap ape yang diberikan mestilah bersebab.....

cuma kita manusia ni je yang tak sedar akan itu.....

YA ALLAH AKU BERMOHON PADAMU AGAR KAU JADIKANLAH AKU SEBAGAI SEORANG HAMBAMU YANG TAHU BERSYUKUR DENGAN SEGALA NIKMAT DAN KURNIAAN MU.....AMINNNN

Santai Bersama BEN ASHAARI: Pengunjung luar negara ...strategi menjadi !

Santai Bersama BEN ASHAARI: Pengunjung luar negara ...strategi menjadi !

Monday, June 20, 2011

BAPAK SETAN...ANAK IBLIS.....

Lelaki, anak sumbang mahram lahir 3 anak


2011/06/20

KOTA BHARU: Seorang ayah dihukum penjara setahun enam bulan dan denda RM2,500, manakala anak perempuannya didenda RM2,000 oleh Mahkamah Tinggi Syariah di sini, semalam selepas mengaku salah bersekedudukan sehingga mempunyai tiga anak. 

Hakim Syarie Abu Bakar Abdullah Kutty dalam penghakimannya turut mengeluarkan perintah supaya anak beranak itu tidak tinggal bersama dalam sebuah rumah untuk selamanya bagi mengelakkan kejadian sama berulang.


HANGIN BETOL BILA BACA BERITA NI PAGI TADI....

BONGGOK BETOL LAH MANUSIA MACAM NI.....

NTAH GELARAN APE YANG PATOT NAK DI BERIKAN PADA 2 ORANG BODOH..BANGGANG NI......

Sunday, June 19, 2011

AL-FATIHAH

'Pak Uda' meninggal dunia


2011/06/19

pix_gal0
KUALA LUMPUR: Pelakon komedi, Zami Ismail, 67, yang sinonim dengan panggilan "Pak Uda" dalam sitcom "Pi Mai Pi Mai Tang Tu" meninggal dunia pagi ini di Institut Jantung Negara (IJN).

Anak kedua Allahyarham, Ahmad Yamashita, 25, berkata ayahnya meninggal pada 10.30 pagi selepas seminggu dimasukkan ke IJN berikutan masalah jantung.


HILANG SEORANG LAGI PENGGIAT SENI TANAH AIR.....

SEMOGA ROHNYA DICUCURI RAHMAT DAN DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG2 YANG BERIMAN.......

AMIN.......

APE PON TAK BOLEH

semalam pergi rumah mak......

mak masak laksa johor.....yummmmmmm....memg sedap....
roger sepupu sorang ni...tanya dia nak ikut x.......memg pantang dilawe.........
amik dia dulu kat Danga...

dalam 1 jam smpai umah mak.......
kat sana dah ade sepupu yang sorang lagi ni....memg riuh rendah lah jawabnya...memasing ribut ngan anak2 kecit.......

sesekali riuh best jugakkan.......
maklomlah ank2 aku da besar panjang.....

tengoklah pulak ank2 sedara membesar......

sambil2 duk lepak tu dengarlah si ayuni ni membebel sambil main mainan dia....
dengar kan betol2.....rupanya dia cakap ape tau.....

APE PON TAK BOLEH...ulang2 kali.....
mula2 ingt dia cakap ape.....rupanya dia ajok tagline kumpulan Jambu Maharajalawak....

tengokla kan ank2 kecit sekarang ni pon pandai mengajuk cakap orng....
cepat je diaorng ingat......

besar betol pengaruh media massa pada anak2 sekarang ni.......

klako pulak bila ingat dia cakap
APE PON TAK BOLEH......(pelat2 sikit)


Tuesday, June 14, 2011

NORA ELENA

[cover-nora-elena-580x280[4].jpg]

Sebenarnya aku tak lah layan sangat drama Nora Elena ni;....

kadang2 teringat atau anak dara sorang ni yang buka barulah tengok....

petang tadi tengok lah.....da sampai bab mak dan ayah si Nora tu nak datang umah dia.....

naik menyampah pulak tengok si Yvonne tu.....mengacau je.....
bila tengok bab dia mabok dan si Nora pulak nampak suami dia tengah masukkan si penyibok tu dalam keta....
teringat pulak cerita2 sinetron yang dari seberang tu.......SAMA JEK.......
jalan citer sama jek.....
agaknya dah tak ade modal agaknya......

SHAFWAN

Esok 15hb Jun......final exam untuk Shafwan...di IKBN...

semalam dia sms ckap dia demam....alamak......harap2 demamnya cepat lah baik
mula exam...15hb hingga 22 hb Jun.....

mak doakan agar Joy cepat baik dan dapat menjawab kertas peperiksaan dengan baik.

tak lama lagi dah bole balik JB.......

bulan depan praktikal....

Monday, June 13, 2011

hey soul brother.........

HAZAMA dijulang ahli kelab peminatnya selepas menjuarai AF9, malam semalam.

PUTRAJAYA: Peserta yang pernah gagal dalam konsert prelude Akademi Fantasia musim keempat lalu, Hazama menepati ramalan ramai apabila muncul juara Akademi Fantasia musim kesembilan (AF9) pada final pertandingan program realiti itu yang diadakan di Dataran Putrajaya, Precint 3, di sini malam tadi. 

Hazama atau Hazama Ahmad Azmi yang diserap masuk pada minggu keempat bagi menggantikan dua peserta yang disingkirkan menerusi Ops Gugur, menewaskan tiga finalis lain.




KEBANGGAAN...Hazama diapit ibu bapanya selepas dinobatkan sebagai juara.




Akhirnya......Hey soul Brother...juara AF9.....memang dah dijangka......


TAHNIAH....TAHNIAH...TAHNIAH......


HAZAMA.........



Sunday, June 12, 2011

MENU TENGAHARI @ JUSCO TAMAN UNIVERSITI

nak tulis ape ni......
hari ni tak ade ape yang nak di buat.

balik kje tengahari tadi mula lah buat plan.

Abang bagi cadangan.....dia ajak pergi Jusco.....
memang pantang di lawe....
x banyak cakap ok je lah.......

sebenarnya dia nak makan mee goreng kat Arena Jusco..
sedap kata dia....

sampai sana terus g tempat makan..
mujur orang tak berapa ramai sangat...
kami pon order lah....

MEE GORENG untuk dia


NASI GORENG PATTAYA untuk nadiraboo (anak dara bongsu)...


KUE TIAW GORENG KERANG untuk si mak ni lah......hehehe

Kuehteow

minum


kiwi blended....(ayah n mak share)sb banyak sangat nanti x abis.....sharing is caring.....hehehhe
si dara pulak strawberry blended....

fruits smoothies and milkshakes

gambat ni cuma hiasan je.......saje je suka-suka......

lepas makn ...naik atas cuci mata......

dah penat meround balik lah rumah.........

malam ni nak layan AKADEMI FANTASIA 9........JOMMMMMMMM

Friday, June 10, 2011

melody...oh....melody

Cinta Melody.jpg

dah tau ending  cerita ni........
mulanya malas nk tengok.........
tapi ntah macmane mesti nak tengok jugak....
sb ank dara sorang ni follow citer ni dari mula...

bila petang tinggal dengan dia je kat umah
dia tak lepas peluang tengok cinta melody ni
mau x mau kena layan jugak le.....

yang aku suka sangat yelah tengok muka melody
muka dia cantik.....
Chelsea Olivia.jpg

sebenarnya citer ni semua sama je
cinta...hasad dengki....berebut harta.....
jahat yang x tercapai dek akal....
tapi nak tengok jugak.....

Bruno Mars - The Lazy Song [Official Video]



LAYAN LAGU NI..........MACM BEST JER
RILEK2 DENGAR LAH .......

SEMPOI......

Wednesday, June 8, 2011

DOMO KUN







Ntah ape yang ade kat benda ni.....bole anak dara sorang ni minat sungguh ngan dia ni.......
DOMO namanya......


dari beg sandang.........pencil box..........beg duit.......keychain.......semuanya benda ni.........

mahal lah jugak nak belikan.....bukannya cantik pon....dengan mulut yang ternganga luas tu.....




tapi kan dah minat dia gitu nak ke tak nak kena lah ikut rentak dia selagi tak melampaui batas......




zaman muda



KENANGAN MASA SEKOLAH MENENGAH KEMBALI
SEMEMANGNYA MASA TU TAK DAPAT NAK DIULANG KEMBALI
MEMORI SUKA DAN DUKA BERSAMA KENGKAWAN DULU
MASIH SEGAR DALAM INGATAN

KALAULAH MASA TU DAPAT BERPUTAR SEMULA MAU BALIK SEMULA KE SEKOLAH
HEHEHHEEHE
SEMUA TU TAK MUNGKIN AKAN TERJADI...



KEHIDUPAN SEBAGAI SEORANG PELAJAR MEMANG BEST...

SEKARANG NI
MASING2 DAH 
MEMBAWA HALUAN ......MEMANG PAYAHLAH NAK JUMPA....TAPI KAMI SELALU JUMPA DALAM FACEBOOK......HEHEHHEHE
ITULAH DUNIA TEKNOLOGI......
SEKURANG2NYA TERUBAT JUGAK LAH RINDU....



Saturday, June 4, 2011

kawen...kawen...kawen.....



cuti Hari Agong.....
pagi bangun buat kerja rumah macam biasa...
siap kerja da pukul 10 pagi....

tengahari nak pergi jemputan kawen.....
hari ni 2 walimatul urus..(sebenarnya 3) 
yg 1 tu jauh sangat..... kirim je ngan jiran sebelah....

yg 2 ni dekat je ....1 taman.....so...kena pergilah....
lagipun kawan dan jiran...mestilah kena pergi kalau tak ade keuzuran....

lagipon memenuhi undangan tu wajib bagi kita kan.....

bila cuti umum dan apa lagi cuti sekolah ni memg banyak lah orang kawen..
baik saudara, kawan mahupun jiran tetangga....jenuh jugak lah kalau nak pergi dan memenuhi semua undangan tu....hehehe..faham2 jelah....

tapikan pernah tak kita bayangkan betapa sedih nya hati tuan rumah tu bila orang yang dijemput x datang
mesti dia terkilan kan....
seboleh2nya aku harus cuba untuk memenuhi undngan tu....

walaupon aku masih lama lagi untuk atau mengadakan majlis perkahwinan tu tetapi memenuhi undangan tu menjadi 1 kemestian....
yang best nya apa tau.......
makanan tu...naasi beryani dengan lauk2 yang sedap..tu pon nasib lah kalau kena yang sedap beruntunglah tekak....
tp tu semua bukan menjadi perkara utama....

apapon kepada mereka yang melangsungkan majlis perkahwinan hari ini....didoakan semoga berbahagia dan berkekalan sehingga ke SYURGA.....Aminnnnn
paper bag

Tuesday, May 31, 2011

ASMARA OH ZALIA


berakhirnya episod Asmara2......

melihatkan betapa kejam nya manusia yang tamakkan harta dunia....
yang menjadi mangsa insan yang disekeliling.....
jahat betol hati manusia tu....

yang menjadi mangsa ialah asmara,zalia dan melati.......

kejam...kejam...kejam.....(penuh emosi ni)...hehehhehe
meleleh jugak lah airmata ni bila tengok kesudahannya...

Pengajaran buat kita semua ....janganlah tamak kerana ianya akan memakan diri sendiri...

Sunday, May 29, 2011

bola...bola...bola.....

terjaga dari tidor pukul 3 pagi....tengok 2 anak bujang tak ada........kemana pulak perginya budak dua orang ni......ambil handphone.....sms lah si bujang sulung......kat mane tanye dia...dia balas sms mak dia.....kat mamak tengok bola......huh....

sms yang sorang lagi.....ajim kat mane.......sekejap je dia da bals balik...kat Agus(restoran 24 jam) tengok bola......pehhhhhh...dua2 tengok bola.......BARCELONA VS MANCHESTER UNITED......kat umah ade ASTRO pon diaorng lebih suka tgk kat mamak.....semangatnye lain agaknya......

lepas tu ingtkan bole sambung tido semula...pusing2 x bole lelap pulak...akhirnyeeee buka tv tgk lah bola jugak sorang2....aku tengok da separuuh masa kedua...masa tu  masing2 da ada 1 gol......bole ke MU MENANG.....DALAM HATI....tengok corak pemainan Barca.....memg payah kot MU NAK MENANG......(tu pandangan aku yang x berapa pandai tentang bola lah).......


masuk separuh masa kedua MU dikejutkan oleh Messi.......aku pun sebenarnya peminat MU...tapi nk buat macamana kan nasiib tak menyebelahi mereka......
akhirnyaaaaa...MU kena akur dengan kemenangan BARCELONA........

Thursday, May 26, 2011

Gundah gulana

semakin lama dalam dunia ni semakin aku x faham dengan nya......ecehhhh macam lah da lama sangat berblog.....dah berapa hari tak dapat nak sign in......ntah kenapa lah.....sebelom ni ade jugak terjadi yang macam ni...tapi sekejap je dah bole.....tapi yang ni..mak aiiiii..lamalah jugak....

biasanye guna laluan yang selalu digunakan....masih hampeh.....sampai semalam membebel dengan anak dara sorang ni pasal tak bole nk sign in blog.......mula2 dia dengarkan je aku membebel...lepas tu dia cakap...gunalah laluan yang lagi satu tu.......
kenapalah aku x terfikir kan benda tu....sibok membebel dan sibok bertanya sana sini sampai tak ingat benda yang ada depan mata......

akhirnye aku cuba jugak cuba guna laluan yang lagi satu ni.........alhamdulillh boleh......ntah kenapa ngan yang lagi 1 tu sampai x bole nk sign in.....Blog ni pon bukannye banyak n3 lagi.....lagi pon baru lagi dalam dunia ni...tapi entah kenapa teruja sangat ngan blog...tak tau le........

lepas ni kalau ada problem lagi ntah lah.....harap2 tak ada lah.......

Sunday, May 22, 2011

MUSIBAH MENYAYAT HATI

Petang Sabtu 21hb Mei......bila on9 terbaca tragedi yagn betul-betul mengejutkan....
satu kejadian tanah runtuh telah berlaku di Hulu Langat....
Apa yang lebih menyedihkan ialah kejadian itu melibatkan penempatan anak-anak yatim 
Kesian mereka......hanya itu yang mampu di lafazkan ketika itu....doa dan harapan agar mereka dapat dikeluarkan dari timbunan tanah dengan selamat......
KEADAAN Rumah Anak Yatim Al-Takwa, FELCRA Semungkis, Batu 14, Hulu Langat, 

Kajang, dalam kejadian tanah runtuh, hari ini. Laporan awal sebelum ini menyebut, 

kira-kira 20 hingga 30 penghuni rumah anak yatim itu dipercayai tertimbus dalam 

kejadian tanah runtuh pada jam 2.20 petang tadi. - Foto Yazit Razali

Keadaan ini amat menggerunkan....bayangkan bagaimana anak2 itu dapat keluar dari timbunan tanah tu....Ya-Allah hanya engkau yang maha mengetahui

SEBAHAGIAN daripada waris mangsa melihat mayat untuk dikenalpasti setelah di bawa keluar dari lokasi kejadian tanah runtuh di Rumah Anak Yatim dan Anak Hidayah Madrasah At-Taqwa di Kampung Sungai Gahal, Hulu Langat. - Foto Zulfadhli Zulkifli




MANGSA tragedi tanah runtuh, Mohd Khairul Annuar, 9, dihantar ke Hospital Ampang. - 

Foto Yong Chee Choong

MANGSA kejadian tanah runtuh diselamatkan. - Foto Aizuddin Saad

Tersentuh hati setiap ibu yang melihat keadaan mereka ini.....Semoga semua anak-anak yang berada di Rumah Anak Yatim Al Takwa....mendapat pembelaan yang sewajarnya......segala bantuan dan doa amat mereka perlukan ketika ini.....

SEMOGA KAMU SEMUA DIBERI KETABAHAN DALAM MENGHARUNGI KEHIDUPAN AKAN DATANG.......
YA-ALLAH KEPADAMU KAMI SERAHKAN SEGALANYE..HANYA ENGKAU YANG MAHA MENGETAHUI......
SEGALA YANG BAIK DATANG DARI MU......

Saturday, May 21, 2011

14-5-11 Konsert AF9 Minggu Ke-6 pt7 - Hazama



HEY...SOUL SISTER

tetiba pulak suka ngan dak hazama ni....tp suara dia memg best lah .......
seronok layan lagu ni........
sanggup tengok berulang kali beb......

layannnnn...best deeeeee


Hey Soul Sister Lyrics


Hey, hey, hey


Your lipstick stains on the front lobe of my left side brains
I knew I wouldn't forget you, and so I went and let you blow my mind
Your sweet moon beam, the smell of you in every single dream I dream
I knew when we collided, you're the one I have decided who's one of my kind


Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight
Hey, hey,hey


Just in time, I'm so glad you have a one-track mind like me
You gave my life direction, a game show love connection we can't deny
I'm so obsessed, my heart is bound to beat right out my untrimmed chest
I believe in you, like a virgin, you're Madonna, and I'm always gonna wanna blow your mind


Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight


The way you can cut a rug, watching you's the only drug I need
You're so gangsta, I'm so thug, you're the only one I'm dreaming of
You see, I can be myself now finally, in fact there's nothing I can't be
I want the world to see you be with me


Hey soul sister, ain't that Mr. Mister on the radio, stereo, the way you move ain't fair, you know!
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do tonight,
Hey soul sister, I don't want to miss a single thing you do...tonight
Hey, hey,hey


Tonight


Hey, hey,hey


Tonight

Friday, May 20, 2011

SLIDE OH SLIDE

HAHAHAHAHAHA..........akhirnye aku dapat jugak buat slide yang aku idam2kan.....

Kalau ade sesapa yag perasan post aku 20hb April pasal nk publish post slide yang x menjadi.....
akhirnyee hari ni jam 9.00 malam aku cube lagi ....alhamdulillah boleh ...suka sangat.....
sampai kena ketawa ngan anak dara sorang ni.......siap dia kata sebab dia ade lah maka slide tu boleh di publish kan......perasan betol.......

Apepon memang berbangga lah ngan hasil usaha sendiri.......


Wednesday, May 18, 2011

DUA SITI



Inilah penawar hati 
kedua-duanya anak buah yang amat disayangi

SITI AISYAH dan SITI ADRIANA ALEYA


NI SI KAKAK.....SITI AISYAH....UMURNYE 6 TAHUN...SEKOLAH TADIKA DAH
memang rindu kalau x jumpa ..
kalau bab berangan bagilah kat dia....posing depan kamera memang menjadi je...pantang nampak kamera...




hah....yang ni si adik....lebih mesra kami panggil dia AYUNI.......mata dia memang menjadi pujian orang
bulat......boleh tahan gak si kecik ni....x nak kalah ngan kakak dia....
kalau boleh semua orang nk ikut cakap dia.....
manja....


inilah aksi mereka bila nampak kamera...ade je  post diaorang...







Orang Peminat Rahsia