geng blog

Monday, August 1, 2011

RAMADHAN KEMBALI

Isnin...bermulalah umat Islam berpuasa.....
aku pon mulalah bangun pukul 4.00 pagi nak sediakan juadah sahur untuk anak2 dan suami...

Azam bulan puasa ni ..macam biasalah nk tingkatkan amalan....semuanya bergantung pada diri sendiri...
bulan ramadhan nikan sesungguhnya bulan manusia mukmin mengejar fadhilat dan pahala akan diberikan berlipat ganda oleh Allah.....

Bulan ni jugalah orang semua berlumba2 meraih rezeki...tgk jelah kat bazar2 ramadhan....segala macm orang jual.

sedap ke tidak mereka peduli ape.....asalkan barang makanan mereka habis dijual...
yg jadi mangsa kita yang membeli ni.....hampeh.....

Nak mencari baju pon 1 hal gak.....bukan main bnyk pilihan dah tu mahal pon bole tahan lah.....

tapi itu semua adalah warna-warni kehidupan bulan ramadhan...
sediakanlah duit je....

apepon...selamat menjalani ibadah dengan sempurna..semoga ramadhan ini adalah yang terbaik dari kita untuk Alllah.....

No comments:

Post a Comment

Orang Peminat Rahsia