geng blog

Tuesday, December 25, 2012

trip & kenangan

first trip to Kedah..
memang mengujakan
sebab tak pernah pergi lagi negeri jelapang padi ni...
mula perjalanan jam 4.30 pagi...

 
memag teruja nak tengok sawah padi..



 

meraikan anak sedara kawen dapat juga lah menjejakkan kali ke Kedah ni

 
sesi bergambo bersama adik beradik pengantin

 
mak ngan ayah pengantin

 
haaa...yang ni tukar pengantin...sesi terkonang ni

 
gunung ni ntah ape nama dia...gambo ni aku amik masa perjalanan nak g padang besar

 
hahahaha...kenangan kat tepi sawah...sebenarnya lupa nak amik gambo kat umah pengantin pompuan so nasib baik kat homestay ni ade sawah bole lah buat kenangan...


 
inilah tempat kami menginap selama kami di sana

 
memalam bole tengok bebudak main futsal...tapi tak de maknenya sebab semua da penat
sesi merehatkan badan dan meluruskan pinggang..ape lagi tido le

 
haaa...yang ni sungai perak


 
dan aku adalah satu-satunya wakil dari sedara mara belah mak pengantin...huhuhu...
 
Akhir kata memang seronok...penat tolak tepi...
 
SELAMAT PENGANTIN BARU UNTUK AMY DAN ROS
SEMOGA BAHAGIA HINGGA KE SYURGA

Thursday, December 13, 2012

tetap di hati...

tiupan wisel menandakan tamat tamat permainan dan maka dengan itu kita kehilangan peluang dan menjulang piala AFF SUZUKI....

tapi pemain bermain dengan penuh semangat walaupun ketinggalan 2-0...
memang boleh tengok semua pemain dengan kesungguhan ...cuma nasib tak menyebelahi kita..


saat2 di layangkan kad merah... ***** punyer reff

memang mengecewakan dengan tindakan pengadil ni....
sedih tengok muka fadli syah tadi.....memang dia kecewa....
rasanya tak patut dia dapat kad kuning tu....

tapi kita semua tetap menyokong pasukan kebangsaan Harimau Malaya...
semoga berjaya di lain masa....
sekian dari pengulas sukan yang tak bertauliah....

Wednesday, December 12, 2012

12/12/12

12.12.12....
semua dok sibuk dengan tarikh ni....
ntah ape yang cantiknya pon tak tau la...
hanya sekadar nombor

mungkin senang nak di ingat kot
yelah nombor yang sama..dari hari ,bulan dan tahunnya...
maka ramailah yang akan mengabadikan tarikh ini untuk diingat sepanjang hayat...
namun ianya hanya sekadar nombor dan ianya akan memberi makna pada sesetengah orang.

tapi harini  anak bujang nak pergi temuduga...harap-harap semuanya berjalan lancar...
dan tarikh hari ini akan menjadi kenangan ....hehehhehehe
INSYA ALLAH

Monday, December 10, 2012

sian minah

assalamualaikum....nak citer sikit
tapi cerita ni mungkin ade kena mengena dengan yang hidup atau pun yang telah mati.....amboiii
Ahad lepas pergi ke jemputan kawen.. balik tu kami singgah di sebuah pasaraya besar GIANT...
jalan-jalan cuci mata .....tapi mana boleh nak tengok je kan
mesti beli punya.....tak banyak sikit pon jadila...

sampai masa nak bayar ...selesai bayar kami masih lagi kat kaunter tu datang sorang minah ni tawarkan sebiji gelas kerana kami belanja lebih dari rm 30....
aku memang malas nak layan benda2 macam ni....terus tunjuk kat cik abang di belakang tengah masukkan dwet dlm purse....

eeh dia bole pulak ikot si minah tu....mula2 ingatkan offer tu dari Giant..layanlah jugak....
macam2 lah dia menanya....sambil2 tu tengok2 jugak keliling..ade dapur elektrik yang xde tungku tu...ntah ape kenama dia... akhir sekali dia bagi kupon...ingatkan lepas tu da bole la blah dari situ...
rupanya tak...dia suruh pulak koyakkan kupon tu...nak cop katanya....bila kita koyak ade la gambar dapir tu dengan satu lagi barang elektrik.....

tetiba pulak dia terperanjat tengok gambo yang dlm kupon tu......main wayang betol minah ni....(bila dia buat2 terkejut aku da agak dah ni mesti suku sakat gores n menang)...apa lagi kami pon angkat kaki la blah....nasib baik tipah tak tertipu....

Senang betul nak tipu orang kan.....

Tuesday, December 4, 2012

Selsun Blue

 
 
masalah kulit kepala melanda....kelemumur lah apa lagi
macam-macam syampo guna sama je....rambut pon gugur..
 
last sekali cuba brand ni...sebelum ni memang penah cuba memang berkesan
cuma bau dia memang tak berapa nak wangi....
 
 
 
 
 
 
harap-harap lepas ni akan melegakan sikit masalah kelemumur kat atas kepala ni
syampu ni ada 3 pilihan lah mengikut masalah masing-masing
kalau masalah kulit kepala tu tersangat kritikal lah kena guna yang ni
 
 
 
 
penutup merah tu tanda ianya berubat...memang untuk rawatan kulit kepala
 
macam aku yang tak berapa kritkal ni kena guna yang tutup hijau tu le...
semoga misi ini berjaya....
 

Monday, December 3, 2012

misi vs visi.....

exam abis dah....dia mula mengaturkan misi mencari kerja pulok..
sibuk sangat nak belerja.....tapi biarkan dia mencari pengalaman
biar dia rasa betapa penatnya mencari dwet...

good luck my babyyy....

Cerita seorang penggali kubur

Cerita seorang penggali kubur - Rencana - Sinar Harian
Orang Peminat Rahsia