geng blog

Saturday, June 4, 2011

kawen...kawen...kawen.....



cuti Hari Agong.....
pagi bangun buat kerja rumah macam biasa...
siap kerja da pukul 10 pagi....

tengahari nak pergi jemputan kawen.....
hari ni 2 walimatul urus..(sebenarnya 3) 
yg 1 tu jauh sangat..... kirim je ngan jiran sebelah....

yg 2 ni dekat je ....1 taman.....so...kena pergilah....
lagipun kawan dan jiran...mestilah kena pergi kalau tak ade keuzuran....

lagipon memenuhi undangan tu wajib bagi kita kan.....

bila cuti umum dan apa lagi cuti sekolah ni memg banyak lah orang kawen..
baik saudara, kawan mahupun jiran tetangga....jenuh jugak lah kalau nak pergi dan memenuhi semua undangan tu....hehehe..faham2 jelah....

tapikan pernah tak kita bayangkan betapa sedih nya hati tuan rumah tu bila orang yang dijemput x datang
mesti dia terkilan kan....
seboleh2nya aku harus cuba untuk memenuhi undngan tu....

walaupon aku masih lama lagi untuk atau mengadakan majlis perkahwinan tu tetapi memenuhi undangan tu menjadi 1 kemestian....
yang best nya apa tau.......
makanan tu...naasi beryani dengan lauk2 yang sedap..tu pon nasib lah kalau kena yang sedap beruntunglah tekak....
tp tu semua bukan menjadi perkara utama....

apapon kepada mereka yang melangsungkan majlis perkahwinan hari ini....didoakan semoga berbahagia dan berkekalan sehingga ke SYURGA.....Aminnnnn
paper bag

No comments:

Post a Comment

Orang Peminat Rahsia