geng blog

Friday, January 13, 2012

BERZAKAT LAH


14,000 belum tunai zakat: MAIJ 
Oleh Nor Hazwani Hamat
bhjb@bharian@com.my
2012/01/13

JOHOR BAHRU: Seramai 14,000 kakitangan awam layak dan wajib membayar zakat bagi memenuhi tuntutan agama menunaikan Rukun Islam ketiga tidak berbuat demikian.

(artikel ini dari berita harian) (NI BARU ANGKA UNTUK KAKITANGAN AWAM BELUM YANG SWASTA LAGI)

sebenarnya manusia ni memang tak ambil kisah tentang zakat ni...yang mereka tau kekadang hanya zakat fitrah je....
ada yang tau tapi  buat-buat tak tahu je.
Kesedaran tentang zakat selain dari zakat fitrah perlu ada pada mereka-mereka ni.

Gaji beribu-ribu tapi tak mau keluarkan zakat. tu belum lagi zakat yang lain (kalau ada la).
Kemudahan nak membayar pun dah di bagi tau tapi semua buat x tau je.
bayaran ansuran pon boleh....pergi je la kat pejabat pos tu.
pendek kata nak seribu daya tak nak beribu-ribu dalih.

INGATLAH HANYA 2.5% SETAHUN JE DARI PENDAPATAN KORANG. X KAN BOLE PAPA KALAU KUARKAN ZAKAT NI.

No comments:

Post a Comment

Orang Peminat Rahsia