geng blog

Thursday, January 19, 2012

JOM MENGUNDI

3.7 juta rakyat Malaysia yang telah layak mengundi tapi tak berdaftar untuk mengundi....(menurut buletin utama  tv3)

pehhhhh...ramai tu yang tak mengundi....kenapa ek?????
mereka rasa selesa ke tak mengundi.....mungkin ada antara nya yang berfikiran bahawa kalau dia tak mengundi pun hidup dia macam ni jugakkk....betul tak???????

susah betol nak ubah fikiran orang yang macam ni....
tak ada kesedaran....sekurang-kurangnya kita punya kebebasan untuk memilih pemerintah....

aku sudah 4 kali mengundi.....kepuasan dapat aku rasa bila dapat mengundi......memang best sebab aku pilih pemerintah untuk negara aku sendiri.......mau x best....kalau tahun ni ada pilihanraya bermakna 5 kali lah aku mengundi........

No comments:

Post a Comment

Orang Peminat Rahsia